Online magasin hvor du finder nyheder, anmeldelser, artikler, interviews og previews af spil af alle typer, film og gadgets.

 


 
Seneste nyt
 

Interview med Steve Cotton fra Bungie om Forsaken

 

0
Posted 2. september 2018 by

I forbindelse med Gamescom 2018 var vi en tur forbi Activision og Bungie. Både for at spille Gambit den nye PvEvP spiltype der kommer med Forsaken som udkommer 4. september. I samme omgang fik vi mulighed for at tale med Steve Cotton der er Game Director på Destiny 2: Forsaken. Han har også skabt nogle af de mange oplevelser vi har spillet i Destiny bl.a. Dreadnaught, Vault of Glass, Shores of Time, Bannerfall, og Rise of Iron. Nederst finder du en video hvor lydsporet til Gamebvit gameplay er interviewet.

(Jan) I har være meget hemmelighedsfulde omkring at stige i light. Du siger at gear i aktiviteter vil droppe i mindst samme eller højere. Betyder det der er capping som ved Milestones eller kan jeg grinde til maks level?

(Steve) Den bedste måde at besvarer det spørgsmål er ved at forklare hvordan vi har ændret systemet. De gamle Milestones forsvinder og bliver erstattet af challenges, ikke som dem i dag men svarende til milestones. Der vil i Directoren kommen en helt række ting du kan gøre som har muligheden for at gøre dig stærkere i Forsaken. Du kan spille som du ønsker og uanset hvad du laver bliver du stærkere. Der er også et nyt koncept kaldet et Power Engram som droppet tilfældigt mens du spiller.

(Jan) Fans har efterspurgt muligheden for at genspille story missioner, strikes for f.eks. speed rund. Så ud over våben ændringer og aktiviteterne, hvad er så den vigtigste forbedring i Forsaken?

(Steve) Strikes kommer på planeterne så du kan vælge det strike du ønsker og spille det med dine venner. Der kommer en ugentlig Heroic Story som kommer under Vanguard, hvor du også finder Strikes og Nightfall. Der er også introduceret bounties. Bounties kommer til at spille en endnu større rolle i Forsaken og giver dig mulighed for at vælge aktiviteter til at blive stærkere. Vi betragter dem som paralleller til Pursuits hvor du kan gøre én ting samtidig med at du klarer Bounties. En anden type Bounties giver dig en specifik opgave du skal udføre for at blive stærkere.

(Jan) En af de ting jeg oplevede da jeg gennemførte Solstice of Hereos var hvordan Adventues lidt var formålsløst. Da jeg endelige spillede dem var mange rigtig gode men det gjorde dig ikke stærkere. Sker der noget omkring dette?

(Steve) En af de nye karakterer vi introducerer er den lurvede Spider. Han har en helt række ugentlige Bounties hvor du skal jagte forskellige kriminelle på alle de forskellige planeter.

(Jan) I Desitny 2 fik vi Escalation Protocol med unikke våben. Feedbacket fra fans har været at drop rates er meget lave. Joken er at det ikke er to tokens og en blå, men fire shadere og en blå. Hvad er jeres tilgang til drop rates i Forsaken?

(Steve) En ting som vi kommer med er random rolls. Det betyder at selv duplikater vil have en mulighed for at være bedre. Det betyder at der vil være en værdi i at spille for at få lige nøjagtigt det God Roll du leder efter. Desuden vil så vil duplikater være meget billigere at infuse. Så kan du kan bruge dupletten til at bringe våbnet med det det roll du foretrækker op i level.

(Jan) Mindre end 9000 spillere har Redrix’s Claymore. Skal våben til at være så sjældne og kræve så meget grind i Forsaken?

(Steve) Ikke i alle tilfælde. Vi vil gerne have ting som er mere sjældne så der altid er et eller andet at stræbe efter. Det skal ikke være sådan at alle spillere har det hele. Lige omkring Redrix så må jeg erkende at den har været noget vanskeligere end tiltænkt. Det har været lidt for let at få udstyr og våben i D2 og vi vil gerne have en større variation så du også føler at det er specielt at opnå.

(Jan) Når vi nu omkring PvP så er det ikke så underholdende med fokus på team shooting og time to kill der måles med en afrivningskalender. Det er ikke meget skill gap. Hvad sker der af ændringer med Forsaken?

(Steve) Jeg tror at når skil gap’et i PvP bliver for stort så bliver det frustrerende for de spillere der er i den nedre del af skalaen. Så PvP er en aktivitet hvor vi gerne vil begrænse skill gap’et. Det gør så det så meget vanskeligt for en række spillere at få Redrix. Alt det der kommer til Crucible kommer gennem hele året med Forsaken. Lige nu arbejder Live Teamet med Cruciible og hvordan de ønsker at håndtere skill gap.

(Jan) Vi er blevet overdænget med shadere, reskinnede våben og gamle boss’er f.eks. i EP hvor Naksud minder utroligt om Golgoroth. Baroner og de nye våben er nu præsenteret og tænker I at forsætte denne trend?

(Steve) Ja baronerne er blevet godt modtaget. Vi har ønsket at give en forskellig oplevelse hver gang du kæmper mod en boss. Så set føles forfriskende. Tilsvarende kommer vi med nye våben som både ser forskellige ud og som ændre måden du spiller på og som gør dig stærkere.

(Jan) Gælder det også exotics?

(Steve) Ja, de skal både føles forskellig at bruge og det skal også føles noget særligt at få dem.

(Jan) Leviathan Prestige raided blev godt modtaget med game mechanics der krævede at hele holdet deltog. Lidt som Aksis challenge i Wrath of the Machine. Raid lairs virker lidt mere dovent med begrænsninger på load out og bullet sponges som ”udfordring”. I hvilken retning går I med Forsaken?

(Steve) Raid temaet har fået opgaven at lave mere af det som findes i Leviathan. Du kan kunne tage en spiller ind og lære dem mekanikken. Der er også en lang række af forskellige encounters. Vi har haft forskellige fra communitiet inde og spille det nye raid. De første indtryk vi har fået er at dette er vores bedste raid til dato. Det er fantastisk.

(Jan) Ja Zambonien var en sjov oplevelse. Ikke særlig svær med underholdende for hele teamet. Er der chance for at vi ser noget tilsvarende?

(Steve) Nu vil jeg ikke afsløre for meget. For en del af fornøjelse er at opleve de forskellige mekanikker for første gang. Jeg er sikker på at der kommer masser af sjove oplevelser.

(Jan) I har talt meget om transparent efter hændelsen hvor spillerne opdagede at der kun blev givet XP til et ugentligt mål var opnået. Hvordan har i tænk at takle transparens med communitiet?

(Steve) Vi har gjort hvad vi kunne gennem det seneste år for at lytte til fans og det har bl.a. givet Whisper og Solstice. Mange af de helt store ændringer kommer først med Forsaken. Dem har vi allerede fortalt en masse omkring. Der er kommet roadmaps og det årlige pas med sæsonaktiviteter. Vi prøver at udstille det vi kommer med i det omfang det er muligt og præcist.

(Jan) Hvad glæder du til til med Forsaken?

(Steve) Jeg glæder mig til at sidde med de millioner af spiller når det udkommer 4. september. Ser også frem at når du som spiller opdager hvor meget der er at tage sig til og at det kommer til at tage noget tid. Det er rigtigt godt tidspunkt for at både nye og spiller som måske aldrig er kommet igennem Destiny 2 har begynde at spille igen. Det er den største transformation vi nogensinde har gennemført og er sikkert på atr det bliver godt modtaget.

(Jan) Mange tak.

Her er Gambit gameplay fra Tangled Shore sammen med lydsporet fra interviwet. Det er ren dogme optaget med en lille diktafon og lagt uredigeret op som lydspor til gameplay.

Comments

comments


Jan Bo Kristensen

 
Jeg er ansvarshavende redaktør på GamersLounge og aktiv gamer primært på PC & PS4. Nyt legetøj leger bedst, så det bliver til mange forskellige spil på flere forskellige platforme. Jeg falder altid tilbage til shootere eller de mere action prægede titler når der rigtigt skal kobles af. Noget af det mest spændende er at få lov til at lave interviews og previews fra de events vi deltager i. Jeg øver for at blive bedre til CS:GO og følger danske eSports turneringer. Tak fordi du kiggede forbi.


0 Comments



Be the first to comment!


You must log in to post a comment