Nyheder og anmeldelser af spil til PC, Xbox, PlayStation, iPad, Android, iPhone og Wii U.

 


 
Seneste nyt
 

Interview med Bloom og Kurosaki fra Infinity Ward

 


0
Posted 4. september 2016 by

cod iw 00

I forbindelse med GamesCom var vi en tur forbi Activision for at tale med Taylor Kurosaki (til højre) der er en del af teamet bag Infinity Wards Call of Duty Infinite Warfare. Han havde taget Brian Bloom (til venstre) med, som udover at være skuespilleren bag karakteren Kaptajn Nick Reyes, både i tale og som motion capture, samtidig er medforfatter.

COD_Infinite_Warfare_Rogue_Asteroid_1_WM_1471359143

(Jan) Brian, du er ikke alene skuespilleren bag Capt. Reyes, du har også en finger med i historien?

(Brian) Ja, denne gang tager historien et andet udgangspunkt. Traditionelt har du i Call of Duty altid været den nye i klassen med betegnelsen FNG (red. Fucking New Guy). Denne gang er du en veteran med både kamperfaring og erfaring i at lede en styrke. Det er dermed ikke længere dig der tager imod ordre. Du skal udstede dem. Det giver en helt anden dimension når konsekvensen af dine beslutninger og dine evner som leder, påvirker de personer du har ansvaret for. Dermed skaber det også en dybere følelse når du ser effekten af dine beslutninger, gode som dårlige, på de mennesker du har opbygget et tæt forhold til.

COD_Infinite_Warfare_Rogue_Asteroid_2_WM_1471359146

(Jan) Taylor, der er også en helt ny fjende som jeg forstår det?

(Taylor) Her regner jeg med at du refererer til rummet hvor en stor del af historien foregår. Ja normalt har du i Call of Duty kun skulle have fokus på den fjende du skulle skyde. Denne gang er også omgivelserne din fjende. I rummet er der hverken atmosfære eller tyngdekraft. Begge dele skal overvindes for at du kan klare de enkelte missioner.

COD_Infinite_Warfare_Rogue_Asteroid_3_WM_1471359144

(Jan) Har du noget særligt oppe i ærmet på den front du kan afsløre?

(Taylor) Ja, vi har en mission der forgår i et område der har en dag/nat cyklus på et minut. Bliver du fanget i solen så bliver du stegt. Så ikke nok med at du skal holde fokus på missionen så skal du også sikre dig mod elementerne. Alt sammen et sted hvor der ikke er nogen form atmosfære og hvor op og ned er begreber der ikke længere har relevans i vægtløs tilstand. Du bliver udfordret på alle fronter. Heldigvis har du din gribekrog som bliver et uvurderligt redskab i at bevæge dig rundt og ikke blot en gimmick.

COD_Infinite_Warfare_Rogue_Asteroid_4_WM_1471359145

(Jan) Brian der er vel også områder som er mere klassiske?

(Brain) Krig er en enestående kulisse når der skal fortælles historier og der samme gør sig gældende i Infinite Warfare. Det er ikke et spørgsmål om skjulte agendaer, dobbelt agenter eller om du er den bedste til at skyde zombier. Det er byrden om at være leder og om hvordan du løser konflikter for at komme videre. På det område så er det klassisk Call of Duty.

COD_MWR_Gamescom_Shock_and_Awe_1_WM_1471359148

(Jan) Taylor, jeg overdriver vel ikke ved at sige at denne udgivelse bliver tredje gang Infinity Ward opfinder eller gen-opfinder Call of Duty som genre?

(Taylor) Du lægger jo næsten ordene i munden på mig. Det var Infinity Ward der for 13 år siden skabte Call of Duty. Det var i mange år synonym med Anden Verdenskrig. I 2007 brød Infinity Ward med denne skabelon og kom med Call of Duty Modern Warfare. Så ja her i 2016 kommer vi nu med et nyt bud på en retning for Call of Duty der for mange virker som Science Fiction. For mig har kernen i Call of Duty altid været centreret om at være en fast sammentømret grupper der skulle løse en opgave. Det har ikke så meget med hverken Anden Verdenskrig, moderne krigsførelse eller for den sags skyld den retning vi tager nu. Det er også hele tiden et spørgsmål om at underholde. På godt og ondt ser det ud som om det er Infinity Wards lod at være på forkant når det gælder krigsfantasier.

COD_MWR_Gamescom_Shock_and_Awe_2_WM_1471359147

(Jan) Brian, hvor er inspirationen kommet fra?

(Brian) Gennem vores research spurgte vi også piloter om hvor de så den næste slagmark og de pegende mod rummet. Denne grundidé er også fast forankret både i historien og i gameplay. Capt. Reyes er lige dele marinesoldat og topgun pilot. Den del af fremtidens væbnede styrker kaldes Special Combat Air Recon eller SCAR. Du vil opleve at kæmpe som Reyes som fodtusse for at glide over i cockpittet på fartøjet Jackal som pilot. (red. Se video ovenfor). Så på den måde kan du kalde det både helt nyt og en fuldstændigt traditionelt Call of Duty udgivelse.

COD_MWR_Gamescom_Shock_and_Awe_3_WM_1471359147

(Jan) Det må have taget utroligt lang tid at få alt dette på plads?

(Taylor) Vi har været så heldige at Activision har bygget os et motion capture studie hvor vi gennem halvandet år har lavet mere end 50 individuelle motions captures. Dermed minder Call of Duty Infinite Warfare mere om en film eller episoder i en tv serien end noget andet. Vi har så også haft 3 år hvilket har givet os ekstra tid til bl.a. at forfine lyssætning og faktisk den meget vigtige kunstige intelligens (AI). Den etablerede AI kunne slet ikke håndterer den manglede tyngdekraft så det skulle etableres. Det er vigtigt for at kunne skabe en troværdigt kulisse, selvom slagmarken denne gang er flyttet til rummet.

(Jan) Tusind tak for jeres tid. Jeg glæder mig til kampagnen som ser ud til at blive en stor oplevelse.

Comments

comments


Jan Bo Kristensen

 
Jeg er ansvarshavende redaktør på GamersLounge og aktiv gamer med Destiny på PS4 som passion. Afhængig af platform er mit gamertag enten Durazell eller Durazell_DK. Nyt legetøj leger bedst, så det bliver til mange forskellige spil på mange forskellige platforme. Jeg falder altid tilbage til shootere eller de mere action prægede titler når der rigtigt skal kobles af. Noget af det mest spændende er at få lov til at lave interviews og previews fra de event vi deltager i. Tak fordi du kiggede forbi.


0 Comments



Be the first to comment!


You must log in to post a comment