Games of Thrones sæson 7 anmeldelse

Fakta: Dette er næstsidste sæson af Game of Thrones

Værd at vide: Det er lykkedes at få Jerntronen fra Game of Thrones til Danmark. Den vildeste selfie mulighed for alle! Jerntronen vil være i: - Elgiganten, Glostrup 13. og 14. december. - Bilka, Fields Shopping Center 15. og 16. december.

4.5/5

Det er enestående historiefortælling

Handlingen kan føles sammenpresset eller forceret

For mig er sæson 7 en af de bedste i seriens levetid. Det er en historie der bliver brølt ud og jeg glæder mig specielt over at kvinderne i serien får deres historie fortalt. Det er også nu det spidser til, for historien afsluttes med næste sæson. Vi graver rigtigt i hver af de store personligheder. Selvfølgelig for at få svaret på spørgsmål. Hvem kommer til at sidde på tronen?

0
Posted 11. december 2017 by

Vi er nået til næstsidste sæson i Game of Thrones og det har aldrig været mere spændende. Det kan være svært at følge med, så her er hvor vi står da sæson 7 begynder. Daenerys Targaryen har endelig sat kurs mod Westeros med hendes hære, drager og den nye Tyrion Lannister – ‘Hand of the Queen’. Jon Snow er blevet udnævnt konge af Norden efter at have besejret Ramsay Bolton i ‘Battle of the Bastards’ og har taget Winterfell tilbage til House Stark. I King’s Landing, har Cersei Lannister vundet ‘The Iron Throne’ ved at have brændt High Sparrow, hans følge samt rivalerne i Sept of Baelor. Mens gamle alliancer dør hen og nye opstår, marcherer en hær af døde mænd mod Muren – en hær, der truer at ende de syv kongedømmer for altid.

Der er bygget op til noget af et brag efter en lidt blodfattig sæson 5 hvilket helt sikker har været med vilje. Sæson 6 var der igen noget mere gang i hvor David Benioff og Dan Weiss tog en noget anden retning end George R. R. Martin. Det er Martins bogserie “A Song of Ice and Fire” som Game of Thrones er bygget over. Fra sæson 6 bliver historien mere egnet til TV mediet med karakterer så de store skuespillere som bl.a. danske Nikolaj Coster-Waldau og Pilou Asbæk, bedre kan skabe en forbindelse til seerne.

I sæson 7 bliver tempoet også sat i vejret og det giver en generelt mere hæsblæsende oplevelse. Væk er de lange rejse scener og hvad der tidligere tog 10 afsnit er nu barberet ned til 7. Der er også kommer også til udtryk gennem de mange store slag hvor de forrige afsnit kun havde én i hver sæson. Nu kommer der flere. Game of Thrones har hele vejen igennem været en serie med et stort budget og det virker som om sæson 7 endnu engang sprænger rammerne. Det er simpelthen en fornøjelse at opleve den ene mere action fylde afsnit efter det andet.