The Walking Dead Sæson 7 anmeldelse

Fakta: Ude i butikkerne nu

Værd at vide: Musik af Bob Dylan, The Jam, Roy Orbison, Brian Eno, og endda vort eget nordiske Helsinki Philharmoniske Orkester

3.5/5

2 total ratings

16 episoder og masser af ekstra materiale

Som sæson flyttes historien ikke meget frem

Samlet se så ender Sæson 7 af The Walking Dead som den sæson hvor historien bevæger sig mindst fremad. Specielt i anden halvdel. Selvom Jeffrey Dean Morgan giver sæsonen krydderi så bliver den stereotype karakter lidt trættende. Allerede nu kan Scott M. Gimple afsløre at sæson 8 bliver meget mere hæsblæsende. Samlet set er sæson 7 en blandet fornøjelse som mest virker udvider fortællingen til efterfølgende sæsoner.

0
Posted 12. november 2017 by

Sæson 7 af The Walking Dead har uden tvivl været et af de mest ventede i serien. Det var selvfølgelig spekulationerne som om gærede Negan (spillet af Jeffrey Dean Morgan). Visionen hvor han svinger det pigtrådsomviklede baseballbat Lucille, mens vores helte er spredt for fødderne af ham holdt spekulationerne kørende gennem hele sommeren. Det er en af de mest intense cliffhangers jeg kan mindes fra et tv-serie.

Der sker en række ting i de første par afsnit hvor bl.a. Rick’s (Andrew Lincoln) spiller en rolle i endnu en syg leg. Der skal som sædvanlig tyndes ud i de overlevede og kender du tegneserie så kommer en af favoritkaraktererne af dage nøjagtigt lige så grusomt som i den udgave 100. Dette afsnit slutter ikke her. Der kommer også en umulig beslutning for Rick som enten skal hugge armen af Carl’s (Chandler Riggs) eller lade beboerne i Alexandria dø.

Derefter bliver en stor del af sæson 7 et spørgsmål om at samle stumperne sammen. Det betyder mere søgen efter våben og andet for at kunne overleve. Faktisk er introduktionen af The Kingdom og Kong Ezekiel sammen med resten af det desillusionerede samfund et af højdepunkterne. Der er også en episode med en tiger som holder gang i de endeløse nedslagtninger og de store mængder af blod der er en helt integreret del af The Walking Dead.

En af årsagerne til at tage en fysisk udgave af en tv-serie er selvfølgelig ekstra materialet og her er alt hvad en zombie fan kan ønske sig:

• Inside The Walking Dead
  • The Making Of The Walking Dead