Transformers: The Last Knight anmeldelse

Fakta: Isabela Moner der spiller Izabella er 1 meter og 55 cm

Værd at vide: 2 timer og 30 minutter underholdning og masser af ekstramateriale

3/5

Der er endnu mere audiovisuel overdådighed end tidligere

Plottet er til at gennemskue og effekterne er set før

Transformers fans får noget for pengene i denne film som varer i 2 timer og 30 minutter. Sammen med ekstramaterialet så får man let en aften eller to til at gå. Har du ikke interesse for sci-fi og kæmpe robotter så ændrer denne film ikke ved det. Transformers er et globalt fænomen og Michael Bay’s film skal kunne underholde uanset hvor i verden man kommer fra. Derfor er det selvfølgelig lyd og billedsiden som er i fokus. Den halve times afslutning har masser for både øjne og ører.

0
Posted 19. november 2017 by

Det er femte gang vi skal på tur med action instruktøren Michael Bay og eventyrs produceren Steven Spielberg’s Transformers univers. Denne gang skifter historien helt spor.  Det som startede som legetøj fra Hasbro viser denne gang helt nye Transformers frem. Vi ser Aurthurian Knight, Quintessa, Cogman, Hot Rod og den kæmpestore Unicron. Bare rolig. De kendte Autobots Optimus Prime og favoritten Bumblebee er selvfølgelig også med.

Som repræsentant fra kød og blod siden så kan vi sige goddag til Anthony Hopkins der spiller den engelske Sir Edmund Burton. Sir Edmund er en del af et hemmeligt selskab der har gjort hvad de kunne for at venligsindede kæmpe robotter har været velkommen på Jorden.  I denne udgave får han hjælp af historikeren Vivian Wembley spillet af den charmerende og smukke Laura Haddock. Så er Mark Wahlberg tilbage som Cade Yeager – for sidste gang – da han har annonceret at han ikke længere ønsker at være med i franchisen. Så skal Isabela Moner også lige nævnes, alene fordi hun som Izabella er den mindste heltinde jeg endnu har set i en film der hovedsagelig består af kæmper. Hun er 1 meter og 55 cm.

Der er ikke tale om at Michael Bay tager sig selv særligt alvorligt. Faktisk inviterer han til at du kan fnise lidt af plottet som egentligt skal være en undskyldning for at skabe en audiovisuel overdårlighed i en kombination af mennesker og maskiner. Hvis du er interesseret i historien går den kort fortalt ud på at Optimus Prime bliver hjernevasket og gør sig villig til at ofre Jorden for at redde Transformernes hjemmeplanet Cybertron. Nu må Bumblebee og Cade Yeager føre Autobots ud i kampen mod tidligere allierede i den ultimative kamp for at sikre menneskelighedens overlevelse.

Hvad indeholder Transformers: The Last Knight disk boksene
UHD Combo indeholder Transformers: The Last Knight i UHD 4K BD version samt BD HD + ekstra materiale på BD disk. 3DBD versionen indeholder Transformers: The Last Knight i 3DBD samt BD HD version og en ekstra materiale BD disk. BD version indeholder Transformers: The Last Knight i HD version samt en ekstra materiale BD disk.

• På ekstra materiale BD disken kan du finde.
  • Merging Mythologies – The Secret Transformers History
  • Climbing the Ranks – Military Training