Aarhusianske Funday Factory står bag spillet Smashville

0
Posted 10. december 2012 by

Aarhusianske Funday Factory har netop udgivet spillet Smashville til Apple iOS med støtte fra spilordningen ved Det Danske Filminstitut (DFI).

Smashville er et casual spil, der bedst kan beskrives som en god blanding af Angry Birds, Subway Surfers og Flight Control. Smashville opleves som hektisk, strategisk og sjovt. Filosofien bag Smashville er simpel, da det skal være nemt at gå til og samtidigt svært at mestre. Spillet kan læres på 30 sekunder, hvorimod det vil tage væsentligt længere tid at blive god til. Man skal tage styringen over en vred gud og smadre alt på sin vej igennem spillet og samtidigt undgå invaderende rumvæsner. Fjollet og frem for alt sjovt. Smashville er gratis at downloade og spille, så alle kan være med uden at  skulle investere en formue.

Anders Leicht Rohde

Funday Factory har eksisteret siden 2011 og har indtil nu primært udviklet spil for eksterne projekter. En kapitalindsprøjtning samt støtte fra Det Danske Filminstitut (DFI) gjorde det muligt for Funday Factory at komme selvstændigt ud på iOS markedet. Første skud i kanonen er Smashville og der er flere spil i støbeskeen fra det rutinerede danske udviklerteam. Kreativ Direktør og medejer Anders Leicht Rohde startede Funday Factory efter nogle succesfulde år hos Krea Medie, hvor han bl.a. arbejdede med en lang række udgivelser af titlerne Pixeline og Skærmtrolden Hugo. Anders udtaler “Smashville er et stort skridt for Funday Factory. Ud over at være et rigtig sjovt spil, så markerer det samtidig starten på en række af spilsatsninger, der vil udkomme fra Funday Factory over det næste års tid.”

Anders er sammen med Glen Würtz Christiansen hovedkræfterne bag Smashville. Glen, som tidligere i år blev en del af Funday Factory teamet, har stor erfaring eftersom han med stor succes udviklede det danske spilhit ”Axe in Face”.

Smashville er uden nu i dag til Apple iOS iPad og iPad mini. Spillet udgives om kort tid til Apple iPhone og iPod Touch.