Byggespil er nu blandt den nye generations største fornøjelser og indeholder et stort læringspotentiale. De nordiske lande har allerede vist deres evner indenfor området med revolutionerende spilsuccesser som det svenske Mine Craft og det finske Hay Day. Nu er tiden moden til at et dansk firma gør dem kunsten efter. 
 
Vi præsenterer det banebrydende MiniMo Town. Et spil hvor børn bygger deres egen by ved at stave ord, som opfylder indbyggernes ønsker om nye ting. Efterhånden, som børnene udgiver deres by med flere flotte bygninger og glade indbyggere, så forbedres deres kundskaber i engelsk ligeledes. Og det på trods af de frække monstre, som kan drille ved at slime, prutte, stjæle og kilde. 
 
MONSTRENE VÆKKES TIL LIVE
Spillet manglende et lille twist, og legetøjsdesigneren fik ideen med et monster. Over en sommerferie førte konceptet til utallige timers monsterleg i en hængekøje. Da sommeren var omme, var de to første monstre klar – kildemonsteret og pruttemonsteret. 
 
“Jeg elsker kildemonsteret”… nu også blevet et sovedyr 
– Alba, 6 år
 
Efter at have spillet utallige byggespil, som aldrig rigtig var skabt til børn, syntes potentialet åbenlyst. Lav et byggespil til børn, som er simpelt og sikkert, samtidig med at det tillader børn at vokse gennem deres nysgerrighed og kreativitet. MiniMo Town™ blev således skabt for, at børns engelskkundskaber kunne vokse, mens de have det sjovt. 
 
MINIMO: WHERE THE FUN GAMES GROW
Vi ønskede fra starten af et brand, som omfavnende børns naturlige nysgerrighed rettet mod leg og læring. Læring, som var sjov men stadig direkte. Den centrale spilmekanisme er at stave, men for børn opleves det som at lave ting… og sværhedsgraden justeres konstant, så det fortsætter med at være interessant. 
 
“Vi ønskede at skabe det bedste legetøj, et børn nogensinde havde haft. Et digital et, som tager børn ind i et sikkert univers, hvor de kan lege, lære og skabe” 
– CCO Sertan Saltan
“Børn leger og lærer så snart de får mulighedene” 
– CEO Simon Egenfeldt-Nielsen 
 
Spillet er udviklet af en psykolog og legetøjsdesigner, som kombinerede deres erfaring og kræfter. Før MiniMo har de i +10 år udviklet deres kompetencer ved at udvikle spil, læring og legetøj for globale brands som LEGO, Mattel og Hasbro. Oveni det er drysset kreativitet, ideer og leg fra +150 danske børn.
Spillet koster 25 kr. og nedenfor er links.
store-ios store-play