Curiosity – Afsløringen af hemmeligheden

0
Posted 27. maj 2013 by

For 150 dage siden poppede der et spil op på diverse mobile platforme, spillet hed Curiosity. Spillet var udviklet af Peter Molyneux og hans spilstudie, 22cans. For jer der ikke har hørt om dette “spil”, handlede det om at ødelægge en kæmpe terning. Terningen bestod af rigtig mange små terninger, 25 milliarder små terninger for at være præcis. Der var kun et formål med spillet, det var at komme ind til kernen.

Alle der hentede spillet samarbejde nu om at ødelægge Curiosity terningen, den var altså delt over nettet mellem spillerne. Det eneste man fik alt vide var at der var noget specielt, noget der ville ændre ens liv, inde i midten af terningen. Denne hemmelighed omkring hvad der var inde i den her terning, ville kun blive afsløret til den ene person som fjernede den sidste “lille terning” og derved kom ind til midten af Curiosity.

Spillet blev altså drevet af nysgerrighed, deraf navnet Curiosity.

For kort tid siden sluttede spillet pga. Bryan Henderson, en mand fra Edinburgh Scotland, fjernede den sidste “lille terning” og derved vandt spillet. Søndag den 26. maj kom der en ny video op på 22Cans youtube kanal, det er den samme video som Bryan Henderson blev mødt af da han vandt Curiosity spillet. Han fik spørgsmålet om han ville dele denne video og det gik han med til.

Videoen forklarer hvad hans pris indeholder, hvordan at prisen er noget helt specielt og på hvilken måde den vil ændre hans liv.

Spilstudiet 22Cans arbejder lige nu på en ny titel som heder Godus. Godus er et spil der handler om at være gud og bestemme over et lille folkefærd. Bryan Henderson får nu lov til at være Gud over alle andre Guder, han kan altså bestemme alt i spillet. Samtidig får han procenter af hvad spillet Godus tjener. På den måde, forklarer Peter Molyneux, får vinderen af spillet Curiosity en pris der vil ændre hans liv.

Præcis hvad den her magt indebærer eller hvor meget Bryan Henderson kommer til at tjene på det, vides ikke endnu. Man må sige at det skaber noget interesse for spillet Godus og på en måde man ikke har set før. Man kan ikke sige andet end at Peter Molyneux har fundet på en fremragende måde at skaffe noget omtale på sit spil.

For mere om spillet Godus klik ind på www.22cans.com