Nintendo NX understøtter fysiske medier

0
Posted 21. juni 2016 by

Rygterne sagde ellers, at NX kun ville understøtte digitale spil, men GameStop CEO, Paul Raines, siger altså at dette ikke passer.

Omend Nintendo har holdt kortene tæt ind til kroppen (“NX” er ikke engang konsollens officielle titel), er begejstringen stadig stor fra diverse spilfirmaer. Spiludgiveren, Ubisoft, mener at Nintendo NX kan få fansene af Wii’en tilbage, mens Take-Two Interactive (udgiveren bag Grand Theft Auto– og Red Dead-serien) også har vist interesse for NX. Og det er bestemt ikke de eneste firmaer, der er hyped omkring Nintendos nye konsol, fordi detailhandlen, GameStop viser også stor interesse.

Under GameStops seneste møde om nettoresultater bekræftede Raines, at NX vil understøtte fysiske medier. Han tilføjer endvidere, at GameStop vil spille en rolle, når NX udgives. I hvert fald med hensyn til handlen af brugte spil.

“I would say that the fact that there are rumors of that type just confirms for you that this is an important console for next year.” Siger han.

Mike Mauler, præsidenten og EVP fra GameStop International talte også om sandsynligheden for at NX vil benytte kassetter i stedet for optiske disks. Mauler siger at forskellen kun vil have en betydning for renoveringsdelen og brugthandlen, men at kassetter er meget lettere at ompakke, så det ville være en fordel.

Desværre er det uklart hvornår Nintendo vil afsløre, hvordan gamere kan erhverve deres spil. Især da der ingen detaljer kom på bordet under deres E3 pressekonference. Nintendo NX er sat til udgivelse i marts 2017. Indtil videre er to spil annonceret til NX, nærmere bestemt The Legend of Zelda: Breath of the Wild og Ubisofts Just Dance 2017, som også udkommer til Wii, Wii U, PC, og samtlige PlayStation- og Xbox-platforme.