Seneste nyt fra Gamescom 2013

0
Posted 22. august 2013 by

Vi napper lige et par hurtige billeder fra Gamescom sammen med et par tanker om pressekonferencerne i går og hvad der er samlet af indtryk den første dag.

EA’s pressekonference var som sædvanlig velgennemført med præsentation af de titler der allerede er bekræftet. Det er et godt show og har du ikke overblikket over hvad der kommer af spil er det en glimrende måde at få ridset hovedpunkter op. Senere på dagen var det så Sony’s tur og de havde i overbevisende stil sat busser ind fra EA’s pressekonference og til hallen hvor deres foregik. Det er jo mere eller mindre den samme mænge af mennekser der deltager begge steder.

sony 01Lige et par ord om Sony’s præsentation. Udover at det fungerer flot med staff der spiller live mens salen fyldes så var det der imponerede mig mest indledning af Shuhei Yoshida. Han sad stille og roligt i en lækker læderlænestol,  og i løbet af ingen tid viste hvordan det bliver at spille med PlayStation 4. Det er en oplevelse hvor du skifter mellem dine spil, dine venners spil, multiplayer og alle de andre features. Der er leveret WOW-effekt før og dette var den ultimative demonstration af hvor velgennemført hele Sony’s design af PlayStation 4 har været. Lige siden starten af året er Sony blevet mere og mere konkrete og det kulminerede tirsdag med Gamescom præsentationen. Perfekt dækker det meget godt.

Ellers er det første dag på Gamescom og selvom messen officielt først åbnes for publikum i morgen så har der været fyldt med fans der gerne ville have hænderne på de spil der snart udkommer. Det er selvfølgelige booth babes, der også kommer fuldtudstyret med kampvogn og nydelige dragter. Det bliver kun oversået af det tyske forsvar der selvfølgelig også er repræsenteret for hvor kan man ellers få mulighed for at benytte noget af det isenkram man kun oplever i spil.

booth 04 army 01

Ellers er der masser af andet der foregår bl.a. kan du stille dig i kø til at prøve Call of Duty Ghosts  eller måske lige tage et kig på Ttanfall. Alt hvad EA viste på pressekonferencen var at finde på deres enorme stand der fyldte det mest af den ene af hallerne.

ghosts titan

Der blev også tid til hands-on og min hands on bestod bl.a. i tage en god omgang med både Xbox One og PlayStation 4 kontrolleren. Selvom det også var en rimelig interessant opstilling der var lavet hvis du godt kunne tænke dig at prøve Castlevania. Yes, den er god nok du ligger i en kiste og spiller.

xbox controller castlevania 02

Der bliver givet virkeligt meget gas på de forskellige stande, og der er selvfølgelig også alle mulige former for cos players, som er med til at gøre det hele meget mere spændende.

farmer cosplay 01

Det bliver også til mere seriøse ting som f.eks. et interview med en hvis David Rutter, som er Executive Producer på et bold spil, og så sad jeg vist også med stund med eller eller anden Vice President fra Activision og talte om spøgelser og next gen. Det skal du nok komme til at høre meget mere til og så er vi ikke engang færdige med Gamescom i endnu. Der er lige et par ting der skal checkes torsdag.

booth 08 booth 10