Viaplay nyheder i maj

0
Posted 28. april 2017 by

Den omdiskusterede kvindeversion af 80’er-kultfilmen Ghostbusters får premiere i den kommende måned på Viaplay sammen med bl.a.  den amerikanske actionkomedie Central Intelligence og den danske biografsucces Dræberne Fra Nibe. Se alle de nye film og serier, der får premiere på Viaplay, her:

Juno
Det nyklassiske drama om teenagepigen Juno, der bliver gravid midt i gymnasietiden, vil nu være at finde på Viaplay. Oplev bl.a. Michael Cera – hvis karriere for alvor tog fart efterfølgende -spille den kejtede, kommende far, som Juno ikke kan finde ud af, om hun elsker eller ej. Samtidig skal Juno balancere mellem at være almindelig teenager og passe sin skole og gå til lægetjek og skal finde en plejefamilie til sit ufødte barn, alt imens terminen rykker tættere og tættere på.

Medvirkende: Ellen Page, Michael Cera, Jennifer Garner, Jason Bateman
Premiere: 2. maj 2017

Captain Fantastic
Oplev danske Viggo Mortensen i dette utrolige, amerikanske komediedrama, hvor hans skuespilspræstation fik ham nomineret til adskillige awards – en af dem resulterende i prisen som Best Actor ved Sattelite Awards. Mortensen spiller Ben Cash, som står alene med seks børn, efter hans kone begår selvmord. Cash skal kæmpe mod sin egen familie og samfundet i håbet om at få opfyldt sin kones sidste ønske.

Medvirkende: Viggo Mortensen, Frank Langella, Kathryn Hahn, Steve Zahn
Premiere: 5. maj 2017

Ghostbusters
Den ikoniske spøgelseskomedie fra 1984 fik sig noget af en kontroversiel revival, da den blev genindspillet sidste år. De mandlige hovedroller fra originalen blev nemlig byttet ud med kvindelige skuespillere. Se med når de to forskere Abby Yates og Erin Gilbert slår sig sammen med den excentriske ingeniør Jillian Holtzman og billetkrontrolløren Patty Tolan for at finde årsagen til de mange spøgelser og genfærd på Manhattan. Den klassiske titelsang er blevet genindspillet af poprockgruppen Fall Out Boy ved hjælp fra Missy Elliott og er også med til at give historien et nyt twist, og nu kan du altså selv bedømme, hvad du synes om spøgelsesjagende kvinder frem for mænd, når Ghostbusters får premiere på Viaplay.

Medvirkende: Melissa McCarthy, Kristen Wiig, Kate McKinnon, Leslie Jones
Premiere: 12. maj 2017

Central Intelligence
Komikeren Kevin Hart spiller overfor The Rock i denne sjove actionfilm fra 2016. Sammen spiller de to gamle high school-kammerater, Calvin og Bob, som får kontakt til hinanden gennem Facebook efter tyve år med to vidt forskellige liv. Mere forskellige end først lige antaget, opdager Calvin, da CIA pludselig dukker op i hans hjem for at lede efter Bob, som er beskyldt for at have dræbt en betjent.

Medvirkende: Kevin Hart, Dwayne Johnson, Amy Ryan, Aaron Paul
Premiere: 19. maj 2017

Rocky Horror Picture Show
En af verdens største kultfilm er på vej til dig, så du kan godt varme sangstemmen op og finde dit vildeste 70’er-drag makeup-look frem. Transvestitten Dr. Frank-N-Furthe tager på sit gamle slot imod parret Brad og Janet, hvis bil bryder sammen på en kold og stormfuld aften. Herefter kommer 100 minutters vanvittig parodi på horror-genren inklusiv et genialt soundtrack og flot skuespil fra bl.a. Susan Sarandon og sangeren Meatloaf.

Medvirkende: Tim Curry, Susan Sarandon, Barry Bostwick, Richard O’Brien
Premiere: 22. maj 2017

Paper Towns
Fra filmholdet bag kæmpehittet En Flænge I Himlen kom i 2015 Paper Towns med det unge stjerneskud Cara Delivengne som den rodløse Margo, der stikker af hjemmefra og efterlader det til barndomsvennen Q at finde hende igen. Denne vinder af tre Teen Choice Awards-priser er baseret på succesromanen af John Green.

Medvirkende: Nat Wolff, Cara Delevingne, Halston Sage, Austin Abrams
Premiere: 26. maj 2017

SERIER
Criminal Minds – sæson 1 – 11
Hop i de bløde bukser og sæt dig godt til rette i sofaen, for den ultimative binge-weekend ligger klar foran dig med denne serieklassiker. Criminal Minds har kørt i tolv år og er stadig højt elsket blandt sine fans. Den Emmy-nominerede krimi har modsat mange andre krimiserier ikke mordet som hovedhistorie, men derimod den kriminelle og dennes tanker bag sine handlinger. Vi giver dig elleve sæsoner, du kan nyde hvor som helst og når som helst.

Premiere: 1. maj 2017

Freakish – sæson 1
En ny kult teenageserie har set dagens lys. Denne amerikanske horrorserie var nomineret til en Shorty Award, hvilket er passende, når de fleste medvirkende er kendte for deres engagement på sociale medier. En plante proppet med kemikalier eksploderer og smitter flere med en underlig mutation. De ikke-smittede skal nu kæmpe for deres overlevelse i high school på et helt andet niveau end almindelige teenagere.

Premiere: 18. maj 2017

Top Gear Special – Patagonia
Den originale Top Gear-trio rejser gennem Argentina og Chile i tre bilklassikere i anledning af V8-motorens 60-års jubilæum. Og med Jeremy Clarkson i en Porsche 928, Richard Hammond i en Ford Mustang og James May i en Lotus Esprit, er underholdningen allerede sikret i denne to timers special, hvor du blandt andet kan grine over en fodboldkamp med bilerne som spillere.

Premiere: 23. maj 2017

Animal Kingdom – sæson 2
Historien om den unge Joshua, der flytter ind hos den kriminelle familien Cody, er nu tilbage. Sæson to er lige på trapperne, og du får den synkront med, at afsnittene udkommer i USA – kun på Viaplay. Den amerikanske dramaserie fik kæmpe succes sidste år, og du kan allerede nu gå ind og se eller gense sæson 1, så du er klar.

Premiere: 31. maj 2017

KØBE/LEJEFILM
Dræberne Fra Nibe
Ole Bornedals seneste biografsucces er proppet med store stjerner som Ulrich Thomsen, Nicolas Bro og Søren Malling. Denne sorte komedie om, hvor dyrt det er at blive skilt – og hvor meget nemmere det er at ”skille sig af” med sine koner – solgte over 250.000 biografbilletter og er nu klar til at blive lejet til din hjemmebiograf.

Medvirkende: Nicolas Bro, Ulrich Thomsen, Mia Lyhne, Lene Maria Christensen
Lej fra: 22. maj 2017

Jackie
Natalie Portman overgår sig selv med sin fantastiske portrættering af en af Amerikas mest ikoniske førstedamer, Jackie Kennedy. Udover fokus på hendes arbejde som den mest magtfulde kvinde i Det Hvide Hus, handler filmen også om tiden efter drabet på Jackies mand, John F. Kennedy, i Dallas i 1963.

Medvirkende: Natalie Portman, Greta Gerwig, Peter Sarsgaard, Max Casella
Køb fra: 22. maj 2017

Flere premierer i maj: