Viasat/MTG TV kanaler på PlayStation

0
Posted 5. september 2013 by

ViaPlay er en streaming tjeneste der sikrer stort lokalt indhold af TV serier og film. Seneste har de Viaplay samlet det bedste fra Danmarks dygtigste stand up-komikere. Under den nye kategori Dansk Comedy findes de sjoveste og groveste stand-up-shows, komedieserier og film med komikere som Anders Matthesen, Thomas Hartmann, Linda P og Mick Øgendahl.

ViaPlay er en del af Viasat/MTG og de har (næsten) ubemærket lavet en aftale med Sony som streaming af deres TV kanaler. Det er den foreløbigt største aftale, da Apple’s forsøg på at få en aftale med kabeloperatørene til deres iTV, ser ud til at være gået i stå.

Det tyder på at PlayStation 4, i modsætning til konkurrenten Xbox One, kan komme til at tilbyde TV streaming uden at du skal have to abonnementer og en kabel boks. Sony har allerede et stort udvalg af musik og film, derfor ser analytikere det som en stor mulighed for Sony og PlayStation at denne aftale er kommet i hus. Lagt de fleste er låst til en enkelt leverandør af kabel TV og derfor vil streaming baseret på Internettet give os som forbrugere en bedre mulighed for at vælge hvad vi gerne vil betale for at se.

Vi har tidligere set på ViaPlay som er den moderne for for TV.