Agents of Mayhem Anmeldelse (PS4)

Genre: ,

Udgivet: 18 August, 2017

Spillere: Singleplayer

3/5

Sjove våben, specielle kræfter og de forskellige agenter.

Lidt for ensformige missioner, bydele og lyden/stemmer trænger til et pift.

Agents of Mayhem bygger videre på Saints Row formularen og dog, er der plads til forbedringer. For selvom det kan være sjovt at tage ud på missioner og bringe L.E.G.I.O.N. i knæ, kunne det godt have været gjort bedre. Lydsiden og selve historien, er ikke noget at råbe hurra for. Men Her er da et fondament, der sagt ens kunne bygges videre på, skulle dette gå hen og blive sin egen serie. Ønsker man bare et spil, der ikke er forfærdelig svært og hvor det bare gælder om at have det sjovt, uden at tænke for meget.

0
Posted 20. august 2017 by

Volition og Deep Silver har i denne uge udgivet deres seneste action open-world spil, Agents of Mayhem. Med rødder i Saints Row serien, har vi her et gakket nyt eventyr der bringer fede våben, masser af agenter og en lidt lunken historie med sig. Mange havde nok ønsket et nyt Saints Row spil, men er Volition seneste værk, værd at give en chance?

Agents of Mayhem er et tredje-persons skydespil sat i en åben verden. Seoul i Syd Korea er din legeplads og her har den onde organisation L.E.G.I.O.N. slået sig ned og har til hensigt at destruerer hele verdenen. Den eneste der kan stoppe dem er M.A.Y.H.E.M. som står for Multinational AgencY Hunting Evil Masterminds. Sikke en mundfuld! Du har kommandoen over et væld af agenter med hver deres unikke stil, kamp teknikker, specielle evner og våben.

I løbet af spillet, ender du med at have kontrol over hele 12 agenter. Hver har de deres egen korte historie og du skal opgradere dem med diverse “superkræfter”. Agenterne er helt sikkert spillets stærkeste side, da dette giver en masse muligheder for at angribe missioner på den måde man ønsker.

Når man spiller, har man hele tiden 3 agenter at tage med sig i marken. Man kan så skifte mellem de 3 og dermed tilpasse den situation man står i. Dør en af agenterne, bliver de ikke livet op før missionen er slut eller man besøger sit hovedkvarter kaldet Arken. Hver agent har hver deres “Mayhem” angreb, der kan forvolde stor skade. F.eks. har agenten Hollywood et angreb hvor han lige tager et par solbriller på og så eksplodere alt omkring ham i bedste . . . ja, Hollywood stil. Fjender og boss battles er der nok af og ofte kan man opleve at blive overvældet med skyts og eksplosioner omkring dig. Heldigvis er man ikke altid tvunget til at tage kampen op og man kan nogle gange skynde sig væk, hvis man f.eks. er nede på at have én agent tilbage.

Selve præmisserne for spillet: åben-verden, masser af spilbar karakterer og fede evner, falder lidt fladt når det kommer til stemmer og i det hele taget lyden. Stemmeskuespillet virker lidt fladt og de mange jokes er slet ikke så sjove, som udviklerne gerne vil have de skal være. Det virker også som om at musikken, mangler nogle få steder hvor den burde have understøttet stemningen og ofte har man bare lyden af byen som baggrund. Her kunne det godt have været lidt bedre. Men noget af det der virkelig trækker op er grafikken som næsten er taget direkte ud af Borderlands og Overwatch. Ikke mindst hver agents personlighed er rigtig underholdende og de specielle missioner der introducere hver karakter er godt lavet.

Der er masser af missioner og næsten endnu flere sidemissioner. Du kan sende dine agenter rundt om i verdenen på hemmelige missioner, hvilket så gør dem ude af stand til at blive brugt almindeligvis, indtil de er færdige. Der er også rig mulighed for at lave lidt om på sine agenter, køretøjer og våben. Dog ikke i samme omfang som Saints Row spillene. Her går det mere op i skins, som man lukker op enten via missioner eller kasser man finder rundt om i Seoul. Når man ikke befinder sig i byen, kan man tage en slapper i hovedkvarteret Arken. Det er bla. her du kan sende dine agenter på missioner, tilpasse dine våben og agenters evner med mere.

Gameplay mæssigt er det ligesom de fleste åben-verden spil. Byen gemmer på hemmeligheder og et væld af collectibles. Rundt om i byens undergrund er der også hemmelige bygninger der gemmer på masser af fjender og ligeledes er der på gadeniveau udkigsposter der kan overtages. Ønsker man lidt flere penge på lommen, kan man befrie butikker der giver en mindre omsætning som du så senere kan samle op. Her er en del at lave, men ikke nær så meget som man kunne ønske. Men spillets lokation, er i den grad en forfriskning i forhold til de tradiotionelle amerikanske hovedsteder.

Agents of Mayhem bygger videre på Saints Row formularen og dog, er der plads til forbedringer. For selvom det kan være sjovt at tage ud på missioner og bringe L.E.G.I.O.N. i knæ, kunne det godt have været gjort bedre. Lydsiden og selve historien, er ikke noget at råbe hurra for. Men Her er da et fondament, der sagt ens kunne bygges videre på, skulle dette gå hen og blive sin egen serie. Ønsker man bare et spil, der ikke er forfærdelig svært og hvor det bare gælder om at have det sjovt, uden at tænke for meget. Spillet er ude allerede nu på PS4, Xbox One og PC.