after_hours_00f

Der findes Move spil for alle. Hvis du er den type atlet som bliver forpustet bare du skal løbe ud til bilen i regnvejr, så har jeg spillet til dig. Det er Puma After Hours Athletes. Her bliver der hverken talt kalorier eller målt BMI.

Puma After Hours Athletes er en kompilation med de 3 Move spil: High Velocity Bowling, Hustle Kings og Top Darts. De er alle udgivet, eller genudgivet, for tæt ved et år siden på PlayStation Network i forbindelse med at Move blev lanceret. Hvis det kniber lidt med plads i hjemmebaren så er det bare om at få fat et i fritidssæt (eller tracksuit om du vil) med 3 striber ned af ærmerne og så komme i gang.

after_hours_02

High Velocity Bowling er selvfølgelig et bowling spil og det er pakkens ældste . Det er første gang udgivet på PlayStation Network i 2007. Meget længe før Move var på banen. Husk at PlayStation 3 har haft en bevægelsesfølsom kontroller fra starten med SixAxis. Du kan derfor spille med enten Move eller en SixAxis kontroller. Det er en temperamentssag om du foretrækker den ene eller den anden. Det er også kompilationens mest komplicerede spil. Der er fire trin du skal gennem hver gang en kugle skal sendes ned af banen. Du skal vælge rute, placering på banen, kraft og rotation (skru). Det kræver meget øvelse før en strike ikke bare er et tilfælde. Derfor er underholdningen i at mestre de forskellige komponenter og jeg ser ikke at det bliver populært på samme niveau som bowling i Wii Sports.

after_hours_01

Hustle Kings er snooker og forskelige andre spil i billard kategorien. Også her kan du spille med Move eller en SixAxis. Spillet er tro mod navnet og har derfor en velfungerende spil økonomi. Når du vinder eller udfører trick shots optjener du point som kan anvendes til flere avatarer, andre baller eller nye trick shots. De forskelige spilvarianter er flot lavet og styring med Move er let at gå til. Du vinder ikke noget ved at bruge SixAxis, med mindre du synes det er sjovt at få kridt på køen ved at ryste kontrolleren. Det er en smagssag om du mener reklamerne hører hjemme. Selv synes jeg at computer modstanderne selv på den letteste sværhedsgrad spiller for fejlfrit.

after_hours_03

Top Darts er det nyeste spil i serien. Det er også det eneste af de tre spil som alene er lavet til Move. Meget overraskende så er styringen lige til at gå til. Vælger du nogle af hjælpemidlerne så er du både hurtigt i gang og mærker forbedringen fra spil til spil. Synes du ikke at 501 er et spil for dig, så er der mini-spil bl.a. et som minder om en kombination af tetris og dart. Hvis du er entusiast kommer du nok til at savne de rigtige spillere og turneringer. Det synes jeg ikke betyder noget når jeg oplever spillets flotte billede side. Det er suverænt det spil som egner sig bedst som party spil og uanset om du sidder i sofaen eller står med et fjernsyn i hovedhøjde. Tops Darts er en langt mere sikker måde at lege med pile indendørs og er lige så underholdende.

Puma After Hours Athletes indeholder tre rigtig gode udgaver af klassiske spil for os som bliver forpustede af at løbe ud til bilen. De kan alle findes på PlayStation Store og værdien af pakken kræver at du synes lige meget om alle spil. Foretrækker du en skive så det helt sikkert et godt køb som giver timers underholdning. Derfor er min samlede vurdering af pakken et flot stort 3tal. God fornøjelse.

High Velocity Bowling

Hustle Kings

Top Darts