Green_Lantern_Top

Green Lantern er nyeste skud i tegneseriehelteunivers- bøssen og hvis du er ligesom de fleste andre, stoppede du allerede med at læse ved overskriften. Men nogen gange skal man ikke lade sine fordomme stå i vejen, for lur mig om ikke Rise of the Manhunters overrasker positivt!

Ja okay, en overraskelse er selvfølgelig forudsat af ens forventninger til noget, men selvom det er tydeligt at både tid og budget har været stramt, er kræfterne lagt de rigtige steder. Du bliver ikke udsat for gengivelser af scener fra filmen, men i stedet en sideløbende historie, et såkaldt tie-in, som naturligvis også indeholder vores helt Hal Jordan, med stemme af Ryan Reynolds. De onde Manhunters robotter angriber The Green Lantern Corps og er på jagt efter noget så hemmeligt, at kun de mest indviede kender til dets eksistens.

Green_Lantern_action

Historien er behandlet udmærket og tjener det overordnede univers bedre end de sædvanlige rædsomme gengivelser. Den bliver fortalt gennem cut-scenes og samtale in-game og bliver sjældent tvunget ned i halsen på dig. Gameplay foregår i 3. person, uden mulighed for at styre kameraet, og byder på de sædvanlige God of War agtige controls, med hurtigt angreb på X og hårdt på Y (Xbox 360) grab og en ”overdrive-mode – intet nyt her. Forskellene skal findes i kampsystemet hvor hver aftrækker har plads til hver deres 4 power-ring angreb, som så affyres på frontknapperne.
Der er alt fra diverse middelaldervåben og gamle undervandsminer, til mech-roboter og jagerfly og de kan alle sammen kombineres med dine almindelige angreb i et fantastisk voldsorgie. Der er en masse upgrades, våben og angrebskombinationer der hurtigt ender i lige så mærkelige øjeblikke som i Bayonetta, og selvom der ikke er mange forskellige fjendetyper, bliver disse aldrig kedelige at bruge sine evner på. Der er også mini-bosses med tilhørende quick-time events og store bosser ved lejlighed.

Green_Lantern_Co-op

Du kommer frem i et lineært banedesign, til tider med imponerende baggrunde, men det hele brydes op et par gange, med en flyvebane. Her styrer du et sigtekorn rundt, med hurtige skud på én aftrækker og selvsøgende missiler på den anden. Det er skide underholdende og var noget jeg omgående vendte tilbage til, da jeg havde gennemført spillet. Det er gjort på ca. 8 timer og hvis du bruger et par timer oven i, så har du alle 1000 achievements – hvis du er til den slags. I øvrigt har Double-Helix tilføjet en offline co-op mode for 2 spillere, der fungerer lige efter bogen og giver anledning til gigantiske spektakler – dog med de forventelige kamera-issues hist og her.

Green_Lantern_Flyve

Teknikken brister et par gange og der er en smule lag i løbet af de større action sekvenser, men det bliver aldrig irriterende. Grafikken er monoton nogen steder og godkendt – endda fantasifuld andre steder, så helhedsindtrykket lander et sted i midten, med flyvebanerne som klar favorit. 3D skal vi da ikke snydes for, eller det vil sige, at min skrabede Xbox 360 anmelder udgave kom uden briller, så det er desværre ikke testet. Det tilbydes både til pap-briller i anaglyph eller til rigtigt 3D-tv. Lyden trutter og knalder i øvrigt fint der ud af og Hr. Reynolds lyder endda som om han gider være der.

Jeg synes ikke du skal fare ud og bruge din surt opsparede kontanthjælp på Green Lantern: Rise of the Manhunters, men hvis du knalder helt ud på universet, har ledt efter en udmærket God of War klon eller vil have 1000 hurtige achievements, så er der fin underholdning for pengene.

Tilfredsstillende og sjov action

Lokal co-op for 2 spillere

Flyvebanerne