Udgivet: Sommer 2012

Spillere: 1 spiller

4/5

7 total ratings

Det er sjovt og let at gå til.

Det drukner mellem andre af samme typer.

Spillet er for alle aldre og for at få en ekspertudtalelse så fik Heidi på 12 år mulighed for at spille Hugo Troll Race. Heidi synes at det er et sjovt spil selvom det minder om andre spil hun har prøvet. Det fungerer godt og er let at gå til, samtidig med at grafikken er pæn og tydelig. Hugo er en sjov figur selvom Heidi foretrækker spil med dyr.

Posted 10. september 2012 by

Gaming er meget mere end de traditionelle konsol og pc titler. Det område der har langt de fleste spillere er casual spil på mobiltelefoner og tablets. GamersLounge melder sig i kampen med anmeldelser af spil i denne genre hvor vi lægger ud med Hugo Troll Race.

Det er udgivet på AppStore til både iPad, iPhone og iPod Touch, hvor jeg har kigget på iPad versionen. Det er selvfølgelig den, fra TV, så kendte trold, som denne gang må klare sig, uden sin Nina, mod alskens farer. Hugo er denne gang på flugt fra heksen Afskylia og krokodillerne Dan Croco og Mexi Croco, på sin lille trolley. Det er et spil hvor det faktisk er alt hvad du behøver af historie for at komme i gang med det vanedannede spil.

hugo_troll_01

Du skal gennem fem forskellige verdener, skov, bro, mine, ørken og eldorado, undgå at påkøre tog, træstammer og meget andet mens du kæmper mod dine tre arvefjender og samler guld. Det er tempofyldt med masser af opgraderinger og mulighed for at lave sin egen trolley. Hvis du er doven kan du også købe guld og dermed hurtigere komme i gang med at designe selv. Du bliver målt på hvor langt du kommer i meter og hvor meget guld du får samlet. Da banerne bliver genereret er der aldrig to som er ens og derfor føles det hele tiden nyt.

Der er de sædvanlige baner til introduktion af spilmekanikken og det er tydeligt at der er brugt tid på at lave et spil hvor sværhedsgraden stiger uden at det føles frustrerende. Du samler undervejs også forskellige power ups, som f.eks. en raket, som gør at du kan komme længere og er usårlig. I butikken finder du masser af andre gadgets som hjælper dig endnu længere. Der skal ikke spilles særligt længe før de første spændende ting kan købes og så begynder det vanedannende. Bare lige lidt mere guld for at få den næste spændende dims.

hugo_troll_02

Heidi og jeg er enige om at Hugo Troll Race er et sjovt og velgennemført spil som lander på en velfortjent vurdering på fire. Du kan finde det på AppStore til iPhone til 6 kr og til iPad til 18 kroner. Det bliver kun sjovere hvis du også har AirPlay. God fornøjelse.

Jeg er ansvarshavende redaktør på GamersLounge og afhængig af platform er mit gamertag enten Durazell eller Durazell_DK. Nyt legetøj leger bedst, så det bliver til mange forskellige spil på mange forskellige platforme som Wii, OUYA, PlayStation, Xbox, 2DS, Vita og forskellige telefoner og tablets. Jeg falder altid tilbage til shootere eller de mere action prægede titler når der rigtigt skal kobles af. Noget af det mest spændende er at få lov til at lave interviews og previews som kan deles med alle som kigger forbi GamersLounge. Tak fordi du kiggende forbi.