Da The Elder Scrolls V: Skyrim blev annonceret til Switch blev en ny hype skabt. Spillet er nu ude, og vi vil give jer vores dom over spillet.

Spillet blev første gang udgivet i 2011, og man må sige at Skyrim blev en kæmpe succes den gang. Efterfølgende er spillet blevet udgivet eller genudgivet om man vil flere gange. Nu kom turen endelig til Nintendo Switch.

De fleste kender uden tvivl til The Elder Scrolls V: Skyrim. Men for god ordens skyld, så lad os lige ridse op hvad spillet er for en størrelse. Skyrim er en RPG titel der tager os tilbage til den tidlige middelalder. Spillet foregår 200 år efter The Elder Scrolls IV: Oblivion. Hoved historien i Skyrim er bygget op omkring du som hovedpersonen skal besejre den vilde drage Aludin.

Nu sidder I måske og tænker, hvad har Nintendo Switch versionen som de andre versioner ikke har at byde på. Først og fremmets, så er er Motion Control med Joy-Cons en af de ting der er at fremhæve. For når man bruger Joy-Cons til at spille med, så får man en unik oplevelse som man ikke har set før i Skyrim. Det giver os en mere virkelighedsfølelse i spillet. Er man til god gammeldags kontrol af spillet, så understøtter spillet selvfølgelig også Pro controlleren.

Ud over Motion Control, så har spillet det at byde på, at du nu kan få det med på farten hvilket vil glæde mange spillere verden over. Hvis du får fingrene i The Elder Scrolls V: Skyrim til Nintendo Switch, så får du også de 3 DLC med som er til spillet hvilket er ret lækkert. Så allerede her, så er den næste lange tid reddet, for nu er der en masse at spillet.

En ting man med det samme spærre øjnene op for i Nintendo Switch versionen, er man har gjort det rigtigt Nintendo lignende. Man har for det første gjort man kan bruge Amiibo i spillet. De låser op for kister og andre gode loots, så du kan sørge for at sætte et ordentligt Nintendo (læs Zelda) look i spillet. Dette er et sjovt tiltag når vi nu ikke kan bruge mods i spillet.

Og nu da vi kom til at nævne ingen mods i spillet, så lad os lige tage den her. The Elder Scrolls V: Skyrim byder ikke på nogen form for mod support endnu. Og vi tror desværre ikke det kommer til at ske. Bethesda har valgt ikke at tage mods med i Switch versionen da de jo fylder meget, og det kan nemt blive et problem for Switch ejere, da det ikke er alle der har givet den ekstra hukommelse via et micro SD kort.

Vi syntes det er synd dette ikke er muligt. For noget af det som har givet Skyrim et utal af flere levetimer, er de mods som folk har lavet til spillet. Men når det så er sagt, så syntes vi stadig at Nintendo Switch versionen skiller sig meget ud fra flokken af Skyrim versioner på grund af alt det som spillet stadig har at byde på.

Der har været lidt tvivl om hvor vidt Switchén kunne levere varen grafisk, når der nu er tale om et så vildt et spil som Skyrim. Vi kan med det samme love jer, at I ikke vil fortryde at købe Switch versionen, da den faktisk kører utroligt godt på konsollen, uden nogle form for problemer.

Selvom The Elder Scrolls V: Skyrim har 6 års levetid bag sig, så holder det stadig i 2017. Dette er klart en af årets største titler på Nintendo Switch, og er en hård konkurrent til de andre store titler på Switch. Vil du have et spil der holder resten af året plus en del af næste år, så er The Elder Scrolls V: Skyrim spillet du bare må eje.

Vi spillede den originale version af The Elder Scrolls V: Skyrim, men selvom den blev spillet igennem med stor glæde, er glæden mindst lige så stor ved at gense Skurim igen på Nintendo Switch.

Forrige indlægCode Vein – Ny karakter, nye features og nye lokaliteter