Blues and Bullets anmeldelse

Udgivet: 23. Juli 2015 (Xbox One d. 28 August 2015)

Spillere: 1 spiller

3/5

2 total ratings

Spændende historie der viser en skræmmende fortælling på en interessant måde med et udpluk af farverige personer.

Graffikken har mindre fejl. Spilet er knap så udfordrende

Blues and Bullets levere en historie der drager en ind i en mørk og uhyggelige verden. Epsiode 1 ligger op til en større fortælling, hvor intet er som det ser ud til at være. Selvfølgelig har spillet sine fejl, men det er stadig en behagelig og dyster rejse ind i en verden man sjældent finder i dette format. Det bliver i den grad spændende at se hvordan historien udspiller sig i fremtiden.

0
Posted 15. september 2015 by

Blues and Bullets er et episodisk spil udviklet A Crowd of Monsters. Det er deres første forsøg med action-adventure genren. Spillet byder på en grum og mørk historie, som de fleste ville kunne lide. Der bliver i den grad prøvet kræfter med nogle forskellige tricks der både er nye såvel som gamle. Indtil videre er der kun udkommet én enkelt episode da historien er en fortælling af en større sammenhængene historie.

1

Spillet handler om den tidligere agent Eliot Ness, der har lagt det gamle liv på hylden til fordel for et liv som indehaver af en café. Men idyllen bliver hurtig ødelagt da en hel del børn begynder at forsvinde fra byen Santa Esperanza. Politiet er ligeglade og gør intet ved problemet. Men Eliot nægter at se hvileløst til og tager sagen i egen hånd. Historien har nogle interessante twists, men af og til er der valgt nogle mindre underlige historie valg. Men det er ikke noget der overskygge oplevelsen.

3

Som man kan læse er historien mørk, det er grafikken også. Man har valgt et farveskema der spænder over tre farver. Sort, hvidt og rødt. Nåh ja, grå spiller også ind. Men det passer overraskende godt sammen med omgivelser og fungere rigtig godt gameplay mæssigt. På bedste noir stil skinner den røde farve virkelig igennem. Den bliver mest af alt brugt til at indikere vigtige punkter når man kan interagere med genstande eller lign. og til blod. Det giver en god tegneserie oplevelse og er meget lig film som Sin City hvad angår stilen. Engang imellem sker det dog at grafikken driller lidt. Ihvertfald hvad angår skygger, da de af og til kan blinke og distrahere.

10

Historien og gameplayet er meget lineær og der er ikke meget frihed til så meget andet end at følge historien. Man kommer mange steder hen i løbet af spillet og det er yderst sjældent man oplever at gå i stå. Der er hvert sted nogle forskellige ting man kan se nærmere på og her vil Eliot altid kommenter de genstande man finder. Spillet byder også på valg og konsekvenser når det kommer til at tale med forskellige personer. Der er altid et håndfuld forskellige svar man kan komme med, hvor nogle er hjælpsomme i at komme videre imens andre bare virker uforskammet i en samtale. Det er fedt nok, på den måde er der noget til enhver der har lyst til at takle en given situation som man ønsker. Men valget har ikke den store påvirkning på historien.

23

Blues and Bullets levere en historie der drager en ind i en mørk og uhyggelige verden. Epsiode 1 ligger op til en større fortælling, hvor intet er som det ser ud til at være. Selvfølgelig har spillet sine fejl, men det er stadig en behagelig og dyster rejse ind i en verden man sjældent finder i dette format. Det bliver i den grad spændende at se hvordan historien udspiller sig i fremtiden.