Online magasin hvor du finder nyheder, anmeldelser, artikler, interviews og previews af spil af alle typer, film og gadgets.

 


 
Seneste nyt
 

Destiny 2 Warmind DLC anmeldelse

 
 
Overblik
 

Platform: , ,
 
Genre: ,
 
Udgiver:
 
Udvikler:
 
Udgivet: 8. maj 2018
 
Spillere: 1 spiller og online
 
Vurdering
 
 
 
 
 
3/5


User Rating
no ratings yet

 

Det positive


Mars er en lækker patrol zone. Endelig nye våben og ikke bare reskins af gamle. Lidt mere grind.

Det negative


Meget lidt nyt. Ingen nye fjender. Du holdes tilbage i light. Det er bedste er den generelle opdatering ikke betalbar DLC.


Samlet vurdering

Vicarious Vision har gjort en glimrende indsats med Mars og Warmind DLC’en til Desitny 2. Jeg mangler at spille “Spire of Stars” når jeg engang har højt nok light. Det er et problem at der ikke er nok varierede aktiviteter til at nå soft cappet på 385. Det er også kedeligt at du ikke bare kan spille men skal tage de få aktiviteter  som giver udstyr med højere light. Jeg spiller på PlayStation 4 og glæder mig over at have det eksklusive strike The Insight Terminus på Nessus. De bedste ændringer kommer ikke med DLC’en men via den generelle gameplay opdatering. Emote hjul, slette direkte fra postmesteren og meget andet justering af gameplay.

0
Posted 4. juni 2018 by

 
Anmeldelse
 
 

Warmind er den anden større udvidelse til Destiny 2 siden udgivelsen i september. Det er denne gang ikke Bungie, men Vicarious Vision der har stået for udviklingen. Vicarious Vision er ejet af Activision. Det giver selvfølgelig anledning til spekulation om Bungie er ved at give tøjlerne til Destiny videre på samme måde som de gav Halo til 343 Industries. Det er så en diskussion til en anden gang.

Vi er tilbage på Mars hvor vi nu endelig skal skal have et opgør med en Hive trussel som vi har kendt til i 2 år. Det er samtidig lidt mere historie omkring den kunstige Warmind intelligens Rasputin. Der er også en ny stor boss som det sig hør og bør nemlig Hive orme guden Xol. Det er en relativ kort fornøjelse på omkring 2 timer som næsten bringer dig på light level 345 hvilket ikke kan bruges til noget som helst. Personligt virker det som om der mangler nogle mellem sekvenser (cut scenes) for historien afsluttes meget brat. Så er det blevet tid til nye end game aktiviteter.

I modsætning til Merkur fra Curse of Osiris så er Mars området fra Warmind faktisk rigtigt lækkert. Merkur var reelt bare én public event, mens Mars faktisk er et rigtigt godt område til patrols. Det har en karakteristisk nord og sydside hvor du kan fast travle eller bruge din scooter for at komme frem og tilbage. Der er masser af hemmeligheder, varieret landskab med åbne områder, huler og forskellige guldalder installationer. Langt om længe er der også kommet et grind tilbage som – måske – kan holde fans engagerede til efteråret hvor der kommer en ny udvidelse.

Du kan skyde 45 målskiver som kræver det rigtige element skade (arc, void, solar). Det er som Calcified Fragments på Dreadnaughten selvom der her mangler de særligt udfordrende som kun kunne findes i strikes eller raids. Her er det lidt mere Otto Leisner og alle kan være med og ende med et eksotisk sværd og scooter. Den lidt større er de quest som Anastacia “Ana” Bray giver dig efter du har gennemført historien. Der er en helt række nye våben. Ja jeg mener nye. Ikke bare de endeløse re-skins som Bungie har spist os af med siden  siden september. Nå ja der er også en ny udgave af Sleeper Simulant (quest) sammen med Suros Regime (RNG drop) og så den eftertragtede Polaris Lance som quest. Der er endnu et quest step som først kommer 5. juni hvor den sikkert bliver til Master Works.

Der er også en helt ny og lækker aktivitet kaldes Escalation Protocols. Det er en public event som du kan aktiverer. Det er en horde mode hvor du skal dræbe bølger af angribende fjender. Der er i alt 7 levels som starter i 370 og slutter med 400!! Det bliver dog reduceret med en patch. Der er kister efter level 3, 5 og 7. Det ikke er noget at stræbe efter da det dropper lige så spændende udstyr som public eventet på Merkur. BORTSET fra en OP Ikelos Shotgun der er RNG efter runde 7. (Tak til Typhoon79 for opdateringen). Selvom Escalation Protocol er det bedste nye som er kommet til Destiny i lang tid, så udstiller det Bungie’s udfordringer med deres tilgang til Destiny. Det er som raided eller raid lairs noget som kræver kommunikation. Så alene at have det i public området med randoms er en udfordring. Specielt hvis der så er for mange med light level under max. når der ikke er plads til flere end 9 spillere. Vi har typisk være tre fire stykker som er blevet ved med at flyve til Mars indtil 3 var i samme instans. Så er resten joinet op. Jeg synes det er synd at Bungie ikke kan få matchmaking på plads eller lave en skalering af events baseret på deltagernes light level.

Selvom der nu igen er kommet et højere softcap på light level, hvor Vicarious Vision gør hvad de kan for at holde dig tilbage, så får du aldrig følelsen af at være en almægtig beskytter af lyset. Selv et 270 Nightfall er befængt med bullet sponges og du tager massiv skade af selv de mindste ting. Nej, lad mig nu snart spille som den stærkeste Guardian af dem alle: Tess Everis. Uanset hvilke ulykker der ramler ned over solsystemet så er hendes butik med det seneste udstyr altid det første du får øje. Tess er igen blevet støvet af og for “kun” 1100 Silver kan du så købe Iron Banner emoten “Salute of the Lords”. Bungie har bekræftet at den ikke dropper andre steder end i Eververse butikken. Det er et skridt frem og to tilbage set i forhold til at skabe den nødvendige tillid til communitiet.

Vicarious Vision har gjort en glimrende indsats med Mars og Warmind DLC’en til Desitny 2. Jeg mangler at spille “Spire of Stars” når jeg engang har højt nok light. Det er et problem at der ikke er nok varierede aktiviteter til at nå soft cappet på 385. Det er også kedeligt at du ikke bare kan spille men skal tage de få aktiviteter  som giver udstyr med højere light. Jeg spiller på PlayStation 4 og glæder mig over at have det eksklusive strike The Insight Terminus på Nessus. De bedste ændringer kommer ikke med DLC’en men via den generelle gameplay opdatering. Emote hjul, slette direkte fra postmesteren og meget andet justering af gameplay.

Comments

comments


Jan Bo Kristensen

 
Jeg er ansvarshavende redaktør på GamersLounge og aktiv gamer primært på PC & PS4. Nyt legetøj leger bedst, så det bliver til mange forskellige spil på flere forskellige platforme. Jeg falder altid tilbage til shootere eller de mere action prægede titler når der rigtigt skal kobles af. Noget af det mest spændende er at få lov til at lave interviews og previews fra de events vi deltager i. Jeg øver for at blive bedre til CS:GO og følger danske eSports turneringer. Tak fordi du kiggede forbi.


0 Comments



Be the first to comment!


You must log in to post a comment