Nyheder og anmeldelser af spil til PC, Xbox, PlayStation, iPad, Android, iPhone og Wii U.

 


 
Seneste nyt
 

Dragon Ball Z for Kinect

 
NBGE_MAJIN_PCK XBOX.indd
NBGE_MAJIN_PCK XBOX.indd
NBGE_MAJIN_PCK XBOX.indd

 
Overblik
 

Platform:
 
Genre:
 
PEGI:
 
Udgiver:
 
Udvikler:
 
Udgivet: 2. Oktober
 
Spillere: 1
 
Vurdering
 
 
 
 
 
1/5


User Rating
no ratings yet

 

Det positive


Det ligner tegnefilmene

Det negative


Ensformigt, kedeligt og helt uden sjæl


Samlet vurdering

Dragon Ball Z for Kinect er en af de mere uinspirerende Kinect udgivelser og det siger ikke så lidt. Der er ingen indlevelse, ingen strategi, lav interaktivitet og en overfladisk handling som selv inkarnerede fans vil ryste på hovedet af. En tarvelig gang makværk der ikke er nogen værdig.

Posted 21. oktober 2012 by

 
Anmeldelse
 
 

Så er det atter blevet tid at flytte sofabordet, justere lys niveauet og advare underboerne. Spike Chunsoft har haft nalderne i Dragon Ball Z universet og kommer her med Kinect udgaven. Er det udelukkende for de mest dedikerede fans eller taler vi om rå ninja action til masserne? Hvad tror du selv?

Jeg er simpelthen bare så rasende!!

”Min uovertrufne ninja træning slår din underlegne ninja træning til en hver tid!” ”Wow! Hans power level er på 9000 og den bliver ved med at stige! Hvordan gør han det?!” Og med ét havde jeg givet en skræmmende nøjagtig beskrivelse af handlingen og de samtaler der skal forestille at bære den. Mød et velkendt ansigt, tæsk det til ukendelighed, se en tåkrummende dårlig cutscene og gentag. De horrible replikker er så overspillede, at det får Ace Ventura til at ligne en seriøs Broadway skuespiller.

Det er til gengæld rart, for en gang skyld, at kunne meddele at input følsomheden i Kinect ikke er rædsom. Den forlanger selvfølgelig ordentlige forhold, men er mere tilgivende end i mange andre Kinect titler jeg har prøvet. Det kan dog skyldes at der ikke er mange flere end 10 forskellige moves kameraet skal genkende, selvom man praler med at der er over 100. Man slår ud i luften, dukker sig og indtager et par forskellige stillinger for at lade superangreb op. Det føles som ét lang quick-time event og det bliver desværre heller aldrig sjovere end det. Der er ingen indlevelse, forsvindende lidt taktik at overveje og alt for få moves at bruge. Der er en indbygget QR scanner hvor koder kan låse op for flere figurer, men hvorfor skulle man dog udsætte sig selv for det?

Swing and a miss…

Det eneste der virker er den visuelle del og det skyldes udelukkende den i forvejen etablerede stil fra tegnefilmene. Man har også kastet alle de kendte figurer fra serien ind, men med undtagelse af deres udseende og enkelte special moves, er der absolut ingen forskel på dem. Musikken er trukket ud af den typisk japanske up tempo rockmuzak skuffe, så hvis ikke man nærmest spiser ADHD til morgenmad, smækker man omgående den skuffe igen.

 

Dragon Ball Z for Kinect er en af de mere uinspirerende Kinect udgivelser og det siger ikke så lidt. Der er ingen indlevelse, ingen strategi, lav interaktivitet og en overfladisk handling som selv inkarnerede fans vil ryste på hovedet af. En tarvelig gang makværk der ikke er nogen værdig.

 

Spillet er anmeldt på Xbox 360.

Morten Lauritzen

 
Gamer lige nu: DmC, Bioshock Infinite, Spelunky (XBLA) Ser frem til: GTA5 og ny hardware!!


Kommentarer

  1. King Phoenix siger:

    Hvis man har fulgt med i DBZ-serien mens den er blevet sendt på DR1 lørdag/søndag morgen, er man ikke i tvivl om, at den danske oversættelse af manus er helt igennem frygtelig. Det tarvelige stemmeskuespil er nok til at få ballerne til at klemme sig sammen og hårene mellem ballerne til at lave fletninger der ikke kan løsnes igen.

    Er der overhovedet mulighed for at vælge engelske/japanske stemmer i spillet? Som en relativt rutineret DBZ-fan ville det være en absolut dealbreaker hvis ikke det kunne lade sig gøre, for den danske version er simpelthen for dårlig.

    Når det er sagt har jeg fulgt med i serien længe og elsker den japanske historieopbygning. Selvom man godt kan grine af, at et tegneserieafsnit på 20-30 minutter kan fortælle en historie, der i sig selv kun varer 5 minutter, fordi alle sekvenser trækkes ud i det absurde, så leveres det på en genial måde.

    Personligt havde jeg glædet mig til Move-udgivelsen for hvis stemmespillet havde været på plads og man samtidig havde mulighed for at bruge begge hænder til at spamme Ki Blasts, eller slutte af med en Spirit Bomb, så er det svært at ødelægge en DBZ-titel. Kunne dog forestille mig at man bare ville stå og se dum ud mens man ihærdigt forsøgte at udføre en Kamehameha for 20. gang.

    1. Yeps, det er heldigvis en mulighed med japanske stemmer. Så står blodet ikke ud af ørerne på samme måde. Xbox 360 har tilmed custom Sound track, så i virkeligheden kunne man vel spares for de værste dele af lyden, uden at tage fra “oplevelsen”.
      Jeg kan høre du har helt styr på sagerne og synes især det er en skam for en som dig, at man bruger kræfter på sådan en dims her.