Family Guy Sæson 14 anmeldelse

Genre:

Udgivet: Udkom på DVD d. 24 Marts 2016

3.5/5

Dejlig humor, gakkede jokes og sjove twists.

Nogle jokes falder lidt fladt. Øv øv!

Family Guy Sæson 14 er rigtig underholdende og serien holder stadig. Det er stadig sjovt at se hvad der udfolder sig i hver episode og dog kan nogle jokes godt falde lidt fladt og trukket i langdrag. Serien har nu kørt siden 1999 og er still going strong. Men hvor mange sæsoner der er i støbeskeen til fremtiden, er uvis. Men herfra er der stort thumbs up for sæson 14. Den er fin!

0
Posted 19. maj 2016 by

Det ideelle billede af en ægte kernefamilie. Der findes et utal af tv-serier der skildre livet i en familie på både godt, ondt og det direkte bizarre. Hvis man tager de tre ingredienser og tilføjer en masser af humor, så har vi en fjollet, dejlig og sindsyg familie. Det kunne meget vel være Family Guy og det er sådan serien er i en nødeskal. Bindegal ind til benet. Men det er også det der gør serien værd at holde af. Men den kære familie har nu kørt i 14 sæsoner og frygten kunne godt være, om humoren og charmen stadig er indtakt?

familyguys14_6

Hvis du ikke lige kender til Family Guy, får du her en kort opsummering. Family Guy er skabt af Seth Macfarlane, som også lægger stemme til de fleste af karakterende. Serien omhandler den Amerikanske familie Griffin. Familien består af Peter, Lois, Meg, Chris, Stewie og Brian. De bor i byen Quahog på Rhode Island hvor de lever et til tider stille og roligt liv.

Peter er faren og hjernen i familien, eller det synes han ihvertfald selv. Med konstante skøre påfund og overspringshandlinger, er han den der oftest ryger i vanskeligheder. Lois (Peters kone) er tovholderen og limen der holder familien samlet. Datteren Meg er den alle i familien elsker at hade. Der har hele tiden kørt en vedvarende joke i serien, hvor ingen vil høre på hende og ofte benytter sig af sætningen “Shut up Meg!”. Chris er ligesom alle andre unge drenge på den alder. Eventyrsøgende og følger lidt i Peters fodspor. Hvilket ikke altid er det bedste og klogeste valg. Til sidst har vi den mindste søn Stewie og familiens hund, Brian. De er nok nogle af de mest underholdende karakter at følge i serien, da det er dem der kommer ud hvor der er eventyr og de vilde uventede begivenheder finder sted. Ved siden af har vi et væld af en besætning og gæstestjerne der fylder resten af byen og historien ud.

FAMILY GUY: Peter turns the attic into a man cave in the “A Lot Going On Upstairs” episode of FAMILY GUY airing Sunday, March 6 (9:00-9:30 PM ET/PT) on FOX.  FAMILY GUY ™ and © 2016 TCFFC ALL RIGHTS RESERVED.  CR: FOX

Sæson 14 byder på lidt af hvert og store twists. Men den gakkede humor, call-backs og tempoet er stadig helt i to. Gamle kendinge af serien vil stadig føle sig underholdt og de som ikke ser Family Guy så meget, der er der ingen fare. Serien har man altid kunne nyde i et par afsnit, uden at gå glip af så meget. Det er mere underholdingen i Familien Griffin’s liv og deres skøre togter. Et af de helt store events er Brians liv bliver sat i uvished og familien får et nyt medlem. Men vare det ved?

Serien har flere gange været tæt på at blive taget af sende fladen og stoppet. Men heldigvis har der været stødt opbakning fra de mange fans og serien køre stadig i fuldt gear. DVD boksen af sæson 14 har ikke så meget ekstra materiale som man kunne ønske. Men der er da lidt.

familyguys14_8