peanuts-2

De fleste har på et eller andet tidspunkt stiftet bekendtskab med Søren Brun og de andre Radiser, og for mange har det været en del af ens opvækst, enten at læse tegneserierne eller se tv-serien. Nu er tiden dog åbenbart kommet til at skaberne bag mente at der skulle laves en animeret CGI version af Søren Brun, Nuser og de andre børn og så er det at man skal være lidt på vagt. Når vi snakker CGI kan tingene nemt blive for pæne og rene, især når det er ældre ting der bliver animeret og den farer lurer bestemt også her.

peanuts-3

Instruktøren Steve Martino og animationsstudiet Blue Sky har været klar over at overgangen til CGI skulle ske med nærmest ærefrygt og har derfor udøvet stor omhu i vække at Radiserne til live på det store lærred. Mange af de klassiske træk og punchlines som vi alle elsker, er bevaret fuldstændig intakt og alt er heldigvis som vi kender det. I filmen følger vi den altid klodsede Søren Brun som aldrig giver op når han har sat sig noget i hoved, selv om det ikke lykkedes første, anden eller tredje gang. Denne standhaftighed kombineret med det faktum, at der starter en ny pige i klassen som han forelsker sig i og vil i kontakt med trods stor generthed, er filmens omdrejningspunkt. Sideløbende er Nuser stadig oppe at kæmpe mod den knaldrøde baron i sit drømmeunivers, alt imens den prøver at få fat i sit livs kærlighed. En historie der selvfølgelig drager paralleller til Søren Bruns forsøg, da de to venner i kærlighedsmæssige sammenhænge når det kommer til det at snakke med piger er hinandens modsætninger.

peanuts-4

Den mere tekniske side af udgivelsen er fremragende behandlet på denne blu-ray udgivelse. Der er ikke en finger at sætte på den visuelle del. Detaljegraden er er god, man føler der er blevet kælet for detaljerne, og filmens visuelle formåen ligger klart på linje med de andre animationsfilm som er på markedet. Filmen kommer med både et engelsk og dansk lydspor. Jeg har som set filmen med både dansk og engelsk lydspor, hvor det engelske lydspor klart er at foretrække for voksne da den originale lydstil er bibeholdt, men det danske spor er nu heller ikke dårligt og skal nok fornøje både børn og voksne. Mængden af ekstramateriale er også på den positive side og alt i alt må denne udgivelse siges at være yderst fornuftig skruet sammen.

Forrige indlægUbisoft Massive forværre Division med Update 1.2
Næste indlægMand frier til til kæreste med hjælp fra Super Mario Maker
Jeg har lige siden 89 hvor jeg fik en C64 i julegave, været fanget af den verden man nemt drages ind i når man sætter sig foran skærmen for at spille. Jeg har siden prøvet alverdens konsoller, lige fra den populære NES til de håndholdte og er nu ovre i den nye generation hvor der står PS4 på konsollen. Dog trækker PC'en stadig men det er jo også synd at binde sig til kun en platform!
filmen-om-radiserne-med-nuser-og-soeren-brun-anmeldelseDer er gjort meget ud af at bibeholde skaberen Charles Schulz kendte træk ved de forskellige figurer alt imens den visuelle stil er opdateret. Der går dog aldrig alt for meget CGI i løjerne og jeg synes denne revival af Radiserne hvis man kan snakke om en sådan er vellykket.