Game & Wario anmeldelse

Genre:

Udgivet: 28. juni 2013

Spillere: 1-4 spillere

3/5

12 varierede singleplayer spil og 4 multiplayer

Selv med variationen bliver det kedeligt

Game & Wario er seneste udgivelse til Nintendo Wii U. Det er en samling af minispil som du kan spille helt alene eller sammen med andre som helt klassisk party spil. Hvis du har tænkt dig at inviterer hele nabolaget til Game & Wario party så kan det betale sig at bruge en aften på […]

0
Posted 28. juni 2013 by

Game & Wario er seneste udgivelse til Nintendo Wii U. Det er en samling af minispil som du kan spille helt alene eller sammen med andre som helt klassisk party spil. Hvis du har tænkt dig at inviterer hele nabolaget til Game & Wario party så kan det betale sig at bruge en aften på at låse op for de 12 singleplayer minispil, så du kun har de 4 multiplayer tilbage. Det er en overkommenlig opgave og det giver dig så også den fordel at du, hver gang et minispil startes, kan vælge at springe over instruktionerne.

game wario 02Det er Wario der er hovedperson i denne samling. Wario har fået et mere betydende rolle end tidligere hvor kan bare skulle forhindre Mario i at samle mønter. Wario har denne gang fået den glimrende idé at lave en helt række af spil for indbyggerne i Diamond City. Det er ikke en omfattende historie selvom der er upassende jokes som passer glimrende til den  hvidløgsspisende Wario. Det er alt sammen i klar lyse farver med den sædvanlige Nintendo række af fantasifulde figurer.

game wario 04I et af minispillene er du 9-volt der bliver lagt i seng af din mor, som kaldes 5-volt. Du skal så spille selvom du har fået besked på at lægge dig til at sove. 5-volt checker jævnligt om du sover og så skal du skynde dig under dynen. I lige denne bane er der også minispil på minispil hvilket virker lidt som babusjka dukker hvor der hele tiden dukker en ny oplevelse op. Faktisk synes jeg lagt de fleste af minispillene er underholdende og i modsætning til andre titler jeg har anmeldt, så er de enkelte spil meget varierede. Der er altid mulighed for at gå efter en endnu højere score i hvert spil for at låse op for endnu mere sjov.

game wario 03Hver gang du låser op for en ny belønning så giver det adgang til endnu et mini-mini spil som kun har et ganske simpelt gameplay lidt som de som spil hvor jeg nævnte tidligere. Det gør også at du gerne vender tilbage for at få endnu en belønning så der er låst op for endnu mere. Det er glimrende anvendelse af den store Wii U gamepad, og viser på fineste måde hvad der er muligt på Wii U.

Game & Wario er en varieret og underholdende oplevelse som gør god brug af mulighederne med Wii U. Stemningen er fin og de lyse opgivelser med farverige figurer er hvad jeg forventer fra Nintendo. Det er fin underholdning til hele familien og dermed lander Game & Warion midt i skalaen. God fornøjelse.

Spillet er anmeldt på Wii U og er leveret af Nintendo