Nyheder og anmeldelser af spil til PC, Xbox, PlayStation, iPad, Android, iPhone og Wii U.

 


 
Seneste nyt
 

Injustice 2 anmeldelse

 

 
Overblik
 

Platform:
 
Genre:
 
PEGI:
 
Udgiver:
 
Udvikler:
 
Udgivet: 16 Maj 2017
 
Spillere: 2
 
Vurdering
 
 
 
 
 
3.5/5


User Rating
no ratings yet

 

Det positive


Stor variation, sjove karakterer og super godt præsenteret.

Det negative


Karakter tilpasningen bliver ikke præsenteret ordentligt, og det er nemt at komme til, sælge noget gear uden egentlig at tænke over det først.


Samlet vurdering

Batman, Superman og Wonder Woman er tilbage, i opfølgeren til den store succes Injustice – Gods Among Us – og de er stærkere end nogensinde!

0
Posted 8. juni 2017 by

 
Anmeldelse
 
 

Batman, Superman og Wonder Woman er tilbage, i opfølgeren til den store succes Injustice – Gods Among Us – og de er stærkere end nogensinde!

Injustice 2 byder på 27 spændende karakterer som er klar til, at tæske løs på hinanden. Den store pulje af elskværdige karakterer gør hver en kamp spændende, om det er mulitplayer, singleplayer eller online.
Spillet vil rigtig gerne levere, og det må man sige, at det gør. Dog savner jeg desværre noget diversitet. Spillet som er udviklet af NetherRealm Studios, skaberen af den populærere og vulgære kamp serie Mortal Kombat, har altid givet deres spil den smule ”ekstra” som forrige titler ikke havde. Men Injustice 2, på trods af underholdning, leverer ikke ligeså meget som Gods Among Us.

Nogle af karakterne virker malplaceret, i forhold til spillets storymode. Atrocitus og hans partner Dex-Starr er blandt de nye karakterer, og selvom jeg er begejstret over, at have denne duo med, giver det absolut ingen mening i forhold til hvad historien gerne vil. Under Green Lanters kapitel, møder vi Atrocitus, og efter kampen, er det sådan set det. Ingen videre udvikling mellem de to. Det er en skam, da Green Lanterns univers er så dybdegående. Ting som dette plejer ikke, at gøre mig noget, da diversitet mellem karakterer er vigtigt. Men i forhold til spillets historie, har de ramt lidt skævt på den front.

Multiverse, er et nyt princip i spillet. Dette er en ny funktion som gør, at du kan spille daglige/ugentlige udfordringer, som bliver skiftet ud hist og her. Dette er et sjovt princip, og der er som regel en masse dejlige præmier, at hente når de er klaret. Der er ”mulitverser”, som har bestemte temaer, i forhold til f.eks. Wonder Woman, The Flash mm. Disse udfordringer giver nyt gear til den respektive karakter multiverset handler om.

Endnu en ny funktion er Gear systemet. Her kan du ruste de forskellige karakterer med nyt gear, som du får fra Motherboxes, Historien, Battle Simulator mm. ”Gear” har en æstetisk og taktisk funktion. Denne funktion har været rost og hypet til skyerne på internettet. Folk har elsket ideen om det, og jeg må sige ideen er super fed, desværre er den bare ikke dét som jeg troede. Jo, det er super fedt, at du kan skifte tøjet på Batman, og gøre ham helt til din egen. Mit problem er dog, at meget af grejet man kan få, hedder noget forskelligt, men ligner hinanden. Der er ganske vist mange forskellige typer og æstetisk flotte ”gearpieces”, men der er bare mange af de samme ting – hvor den eneste forskel er deres stats.

Arcaden er væk! Eller rettere, den er gemt godt væk bag et nyt navn kaldet ”Battle Simulator”, som er gemt nede hjørnet, inden under Multiverse. En kort skattejagt skal man desværre ud på. Jeg forstår ikke, hvorfor man gemmer en så vigtig mechanic væk, i et kampspil. Arcade Mode er den famøse og elskede funktion, som alle elsker, og den burde i mine øjne være lige under Story Mode.

Det er tydeligt spillet går op i æstetik og tilpasning. Nogle af karakterene har bestemte shaders (skins), som giver dem en ny dialog, stemme og et helt andet udseende. Hal Jordan, Green Lantern, har en shader der gør ham til John Stewart, som er set i blandt andet Green Lantern #87 og Justice League tegnefilmen. Supergirl kan blive til Power Girl, The Flash kan blive til Reverse Flash og Jay Garrick etc. Dette er en virkelig fed funktion, og et godt hint til alle tegneserie fans.

Desværre, koster disse unikke shaders spillets hårde valuta – nemlig Source Crystals. De tager alt for lang tid, at få fat i dem. Det er heller ikke just en glæde at bruge dem, da hver unik karakter shader koster 6000 af dem. For at sammenligne, så får man ca 150 source crystas hver gang, ens profil får et level.

Der er andre måder at få dem på, blandt andet gennem story mode og multiverse. Men i den uge jeg har spillet, har jeg kun lige ramt 5100. Jeg elsker at tilpasse karaktere, jeg ELSKER det, men det er virkelig svært, når jeg gerne vil have Power Girl og Jay Garrick, men at én shader koster 6000 source crystals. Du kan selvølgelig bruge dine rigtige penge, og købe dem på playstation store’en. Det er desværre en skam, da det får denne del af spillet til at virke “eksklusivt”.

Injustice 2 er et fremragende spil, med mange timers underholdning, men man kan desværre godt mærke, at NetherRealm har skåret ned på de voksne undertoner, desværre.

 

Comments

comments


Mikkel Wiesner

 
Inkarneret Nintendo veteran. Jeg har altid elsket Nintendo, specifikt for Zelda franchisen. Jeg har været med på Nintendo-bøljen siden jeg var 4 år, da jeg for første gang spillede Super Mario 64. Da Ocarina of Time så kom ud, fik jeg en metaforisk lussing, og blev for alvor bidt af spil verden. Siden da har jeg lagt mig ud med stort set alt gaming på markedet. Der er ikke en genre jeg foretrækker over en anden, da jeg mener at alle typer spil er et stykke kunst i sig selv, og bør opleves på godt og ondt. Dog er min favorit franchise - The Legend of Zelda, og det er der intet der kan ændre på!


0 Comments



Be the first to comment!


You must log in to post a comment