Kirby er endnu engang tilbage på 3DS’en, men denne gang foregår det, i et helt nyt og unikt eventyr. Tag med Kirby, Kirby, Kirby og Kirby med ind i King Dededes slot, og slå dig løs!

Kirby Battle Royale er det seneste bud på et håndholdt kirby spil. Denne gang er det via party/brawler formatet, som byder på en masse små ting, i en større samling. I spillet bliver man præsenteret for en en god håndfuld udfordringer, hvor det handler om, at nå til tops.

Spillets historie er ikke specielt avanceret eller dybdegående. Det handler om, at Kirby finder ud af, at King Dedede afholder en turnering, hvor man kan vinde en kage – og da Kirby er glad for at spise, giver det os en god grund til at deltage. På vejen til Dededes slot, møder han en gammel kending – nemlig Waddle Dee. Han er i sig selv også på vej til slottet for, at dyste om kagen. Da Kirby og Waddle Dee så når til slottet, bliver de mødt med en interessant syn – Dededes Kirby Printer Maskine. Maskinen er lavet til, at printe Kirby’er ud. Dette giver i sig selv god mening, da Kirby altid vinder over skurkene, så hvorfor ikke sætte ham op imod sig selv?

Battle Royale er en samling af mini spil, som fungerer en smule som Mario Party der møder Triforce Heroes.
De forskellige mini spil byder på en sjov og kaotisk underholdning som varer præcis så længe, som det er interessant – De små typer spil kan rigtig hurtigt blive ensartet. Det er dog hyggeligt, at se Whispy Woods igen, og det er sjov at hakke løs på hinanden – Men det er meget det samme, når man først lægger mærke til det.

Dette kommer nok af, at der som sådan ikke rigtig sker noget i mellem de små spil. Se på det som en kontrast til Mario Party serien, som har et brætspil som den primære del af spillet, og så de små mini spil som understøtter brætspillets funktion.
I Battle Royale er det desværre ikke sådan – her er det blot kamp, på kamp, på kamp, med enkelte Cutscenes smidt ind i mellem.

Der er dog en funktion som gør, at du kan give Kirby forskellige evner, som han har haft igennem daværende eventyr så som; Sværet, Bomber, Ild, Is mm. Dette åbner op for nye taktikker, som kan give dig en fordel. Der er også andre figurer som man kan spille som, når man er nået længere ind i kampagnen. Disse forskellige karakterer, er blandt andet nogle vetaraner fra Kirby spillene – Waddle Dee f.eks.

Spillets kampagne del er desværre alt for nem, og det er tydeligt at spillet er bedst i multiplayer formatet. Online bliver man fejet til siden, hvis man ikke er opmærksom – Og jeg er sikker på, at det er hylende morsomt, med et par venner.
Alt i alt er spillet en glimrende bud på et Kirby Brawler, dog bliver det hurtigt kedeligt og ensformigt.