Kirby Triple Deluxe er en lækker lille sag som smider dig tilbage til platformernes storhedstid. Kirby er tilbage for fulde knald siden Kirby’s Yarn – denne gang i lommestørrelse. Og spillet brillierer smukt på Nintendo’s lille håndholdte.

Jeg har ikke selv spillet Kirby spillene bortset fra Kirby’s Yarn. Triple Deluxe har en kort, men sød indledende video; Spillets historie baserer på konceptet med Hans og Bønnestagen. Kirby vågner en morgen op til at hans hus er på toppen af verden, men problemet opstår da Kirby i sin døs falder hele vejen ned til roden af bønnestagen. Det ligger grundlag for kortets opbygning – spilleren skal som Kirby arbejde sig til toppen via en masse baner.

Spillet er relativt trivielt og repetitivt, men igen, en håndholdt er ikke lavet til at spille på i mange timer ad gangen, og spillene der bliver produceret til følger ofte dette sentiment. Spilleren går fra A til B i en 2D verden, hvor man fra tid til anden kan rejse til andre dele af banen for at kunne fortsætte – forudsat at de rigtige typer stjerner er til stede. De fleste baner har en mini-boss i løbet af banen eller i slutningen af banen – og flere af dem bruges flere gange. Det eneste, som spillet gør rigtig godt og som bryder et ellers meget slidt gameplay er Kirby’s evne til at overtage evnerne fra de fjender som han sluger. Jeg har indtil nu oplevet rigtig mange forskellige evner, og jeg er sikker på jeg ikke har været igennem dem alle endnu.

Spillet indeholder en multiplayer mode kaldet Kirby Fighters. Eftersom spillet udelukkende er lavet til lokalt spil over netværk har jeg kun prøvet singeplayer delen som egentlig bare er en række fjender du skal bekæmpe efterfulgt af en boss – til gengæld tilbyder denne mode Download Play, så dine venner med en 3DS kan spille med dig – selvom de ikke har spillet. Jeg har set anmeldere sammenligne spillestilen med Smash Bros., og jeg ville ikke være overrasket hvis det er tilfældet – HAL Laboratory skulle alligevel udvikle en række våben og moves for Kirby i forbindelse med det kommende Smash Bros. for Wii U og 3DS.

Nu hvor jeg har fået spillet størstedelen af spillet igennem, kan jeg konkludere at spillet er lavet rigtig godt til den lille håndholdte, og fitter ind med idéen bag håndholdte spil; de er lavet til at spille on the go, i korte perioder ad gangen – så er spillet rigtig underholdende. Spillet ser virkelig pænt ud på 3DS’en, men det er en lille smule skuffende at Nintendo har valgt ikke at spice spillet lidt op – et minigame her og der, og ændring af kamera vinkel kunne have gjort underværker for titlen.