Når folk tænker på, hvilke Rockstar spil der kunne blive smidt på den populærer Nintendo Switch, ville de fleste nok tænke GTA eller måske endda Red Dead serien. Rockstar kom dog med en utrolig overraskelse, da det blev L.A. Noire.
Spillet fungerer fantastisk, hvor det er vigtigst. Fra de spændende og dybe krimisager, til dets super fede voice acting, og motioncapture.

I 2011 kom Rockstar med deres egen krimi, LA Noire. Spillet ramte mange, og det er blevet meget anerkendt. Men nu er der gået 6 år, så holder spillet stadig i dag? Ja det gør det. – Og det er en super smart port fra Rockstar. LA Noire indeholder nogle forskellige mysterier, gåder og “minispil”, som du skal løse for, at opklarer de forskellige forbydelser. Man kan se på det, som er det Proffessor Layton serien, for voksne. Hvilket for mig, er virkelig fedt.
Spillet finder sted i 1940’erne, hvilket også danner en grobund for, de forskellige opklaringer du skal gøre. Du bliver ikke holdt i hånden, hvilket betyder du må klarer dig selv, bruge de små grå, din intuition, kigge efter spor og danne konklusioner, på baggrund af den viden du får.

Kernen i spillet er dog, når du skal forhører potentielle gerningsmænd, uskyldige mm. Her skinner spillet virkeligt igennem. Ansigterne er lavet via motioncapture som betyder, at ansigterne og grimasserne du ser i spillet, er baseret på et virkeligt ansigt. Der er mange små detaljer, som man skal holde øje med. Et øjenbryn der løfter sig, et let smil, en stiv læbe. Alle disse ting er med til, at gøre oplevelsen, så ægte som overhoved mulig.
Desværre er openworld delen ikke specielt interessant, at se på. Charmen i spillet er stadig til stede, den findes dog bare desværre ikke i byens arkitektur. Der er selvfølgelig en grund til, at openworld delen er med. Det er med til at frembringe følelsen af, at det er DIG der styre showet, og det er dig der er detektiven.

Som førnævnt fejler spillet desværre på openworld delen, men det er dog forståeligt, at det er med. Du skal bruge din observationsevner en del – dette kræver en form for kontrast, så det ikke bliver for tørt, eller for ensformigt. L.A. Noires openworld kunne sagtens have været bedre, og hvad forventes der, når det ikke er dét spillet drejer som om? Jeg synes ikke det er dårligt implementeret, det er bare en anelse kedeligt.
Spillet skal dog roses for alt andet, da det gør sit arbejde super godt. Det er en sjov oplevelse, og godt bygget op.

L.A. Noire på Nintendo Switch er underholdende og stadig ligeså fedt som i 2011. Men med den ekstra bonus af, at du kan tage spillet med dig hvor som helst, og når som helst, bliver det hele mere fleksibelt og strømlinet.
Hvis du ikke har prøvet L.A. Noire, så gør dig en tjeneste og anskaf det.