Online magasin hvor du finder nyheder, anmeldelser, artikler, interviews og previews af spil af alle typer, film og gadgets.

 


 
Seneste nyt
 

Lego DC Super-Villains anmeldelse

 

 
Overblik
 

Platform: , , ,
 
Genre: ,
 
PEGI:
 
Udgiver:
 
Udvikler:
 
Udgivet: d. 16. Oktober 2018
 
Spillere: 1 - 2
 
Vurdering
 
 
 
 
 
3/5


User Rating
1 total rating

 

Det positive


Alle dine favorit Super-Skurke fra DC universet sammen om, at overtage verden!

Det negative


Styresystemet er virkelig, virkelig dårligt.


Samlet vurdering

Jeg ved, at hvis der var blevet gjort lidt mere ud af styresystemet, så havde jeg haft en fest. Men desværre må jeg erkende, at det falder rigtig meget i kvalitet.

0
Posted 21. oktober 2018 by

 
Anmeldelse
 
 

Lego… leg godt… Man kan da næsten ikke andet, når man sidder med Lego. Lego gør alle glade! Og det er tydeligt, at Traveller’s Tales og Warner Brothers har forsøgt, at gøre super-skurke fans glade, med denne titel.
Jeg havde ikke spillet et solidt Lego spil længe – siden Star Wars for at være helt ærlig. Så jeg gik neutralt ind, og gjorde mig klar på det bedste!

For at gøre det nemmere at forstå, tager jeg udgangspunkt i PS4 porten.

Spillet starter op med, at Commissioner James Gordon tager fra Gotham til Metropolis’ Strykers Island, da det er kommet frem, at der er et androide projekt som meget snart rammer gaden. Han vil gerne spørge en proffessionel til råds – så han opsøger en af de mest hårdføre DC skurke. Inden da, får man lov til, at lave sin avatar. Der er mange muligheder at vælge imellem, men det er simpelthen så bøvlet at finde rundt i, da alle mapper, har undermapper. Desuden, hjælper det ikke rigtigt, at der er et minimalt delay i menuerne.

Når man så endelig har kæmpet sig igennem avatar kreationen, så får man lov til at spille, som sit onde alterego! Til at starte med, føles det som de Lego spil jeg er “vant” til. Man slår med □, bruger speciale med O, skifter karakter med △ og hopper med X – simpelt nok.

Men jo mere jeg spillede, jo mere indså jeg, hvor gal den er med styresystemet.
De forskellige karaktere har en eller flere field-skills. Harley Quinn har f.eks. sin hammer som hun kan bruge på “en kraftprøve” – altså den forlystelse hvor man slår på en vippe med en hammer. Her skal man holde O knappen inde, for derefter at trykke □.

Okay, så man bruger sine fieldskills på O og så bruger man □? Ikke altid nej. Jokeren har f.eks. en grappling hook, som man bruger på O men derefter skal man mashe O for at fylde et meter.

Aha, så man interagerer med O og så afhænger det af aktionen om, hvorvidt man bruger O eller □?
Nej, der er tidspunkter, hvor man interagerer med △ i stedet for O knappen.

Det er disse ting der hovedsageligt gør min oplevelse meget irriterende. Der er ikke en fast grund til nogen af aktionerne, så derfor har jeg svært ved at tilvænne mig spillets styresystem. Hvilket er en skam, da spillet ellers kunne være ret så underholdende.

Det føles egentlig som om, at spillet bare er et obligatorisk Lego spil, som de endnu ikke har udgivet. Banerne er kedelige, de forskellige puzzles er uopfindsomme og prompten der viser, hvilken skurk du skal være til de forskellige ting, er den samme som den prompte der viser hvilken karakter du er, når der er noget foran karakteren, såsom en væg eller lign.
Dette kan hurtigt skabe forvirring om, hvorvidt der er en hemmelighed, eller om det er fordi spillet mener der er noget foran din karakter.

Det er faktisk en skam, at der er så meget i vejen med styresystemet, da ideen er virkelig god. Det er alle de store DC super-skurke som Darkseid, Jokeren, Deathstroke, Lex Luthor, Sully Gorilla Grodd og mange flere!

Jeg ved, at hvis der var blevet gjort lidt mere ud af styresystemet, så havde jeg haft en fest. Men desværre må jeg erkende, at det falder rigtig meget.
Humoren er nemlig meget morsom, og det er fedt at Mark Hamill endnu engang er jokeren. Men desværre er det bare ikke nok for mig. Fan Service er fint, men solidt gameplay er meget bedre.

Comments

comments


Mikkel Wiesner

 
Inkarneret Nintendo veteran. Jeg har altid elsket Nintendo, specifikt for Zelda franchisen. Jeg har været med på Nintendo-bøljen siden jeg var 4 år, da jeg for første gang spillede Super Mario 64. Da Ocarina of Time så kom ud, fik jeg en metaforisk lussing, og blev for alvor bidt af spil verden. Siden da har jeg lagt mig ud med stort set alt gaming på markedet. Der er ikke en genre jeg foretrækker over en anden, da jeg mener at alle typer spil er et stykke kunst i sig selv, og bør opleves på godt og ondt. Dog er min favorit franchise - The Legend of Zelda, og det er der intet der kan ændre på!


0 Comments



Be the first to comment!


You must log in to post a comment