Den første Story Pack som bliver frigivet, er baseret på dette års kvindelige Ghostbusters reboot og leveres komplet med en ny base som genskaber facaden af den kinesiske restaurant, som er det nye Ghostbusters hovedkvarter. Der er godt og vel 30 minutters byggetid i den nye base og det er imponerende hvor mange detaljer LEGO designerne har formået at smide i, taget i betragtning hvor lidt plads der egentlig er at gøre godt med. Der er videnskabelige gadgets, skydedøre og en aftagelig proton pack.

Spørgsmålet de fleste nok vil stille er, hvad er så forskellen på en Story Pack og Level Pack? Svaret er mængden af indhold som man kan opleve når man spiller, eller sagt på en anden måde spilletiden hvis man kigger udelukkende på single-player oplevelsen. Level pakken af den originale Ghostbusters gav os et sted mellem 30 minutter til en times spilletid, hvorimod Story pakken giver os et sted mellem 2 til 3 timer. I stedet for at farer gennem historien og kun fokusere på to eller tre centrale scener, er historien opdelt i seks individuelle faser, alle temmelig rig på individuelt indhold.

En af de ting som TT Games især er berømt for, er deres utrolige sans for detaljer og de seks faser man skal igennem, er rigtig godt genskabt så man tydligt genkender handlingen fra filmen. Spillet følger filmen slavisk og man gennemspiller alle de større scener. Man introduceres dog også for et par nye funktioner deriblandt muligheden for at besøge parallelle dimensioner hvor der skal løses bestemte opgaver. Det er dejligt at se Lego Dimensions tilføje ny funktioner så man hele tiden som spiller bliver udfordret på ny. Meget ligesom originalen, har du mulighed for at spille som ethvert medlem af Ghostbusters holdet ved hjælp af Abby minifigur på spillebasen.

En skuffelse ved Ghostbusters Story Pack er, at ikke alle de oprindelige stemmer fra filmen er blevet brugt. Uanset årsagen gør det altså bare en forskel, mest nævneværdig er det Melissa McCarthy som man har fået en standin for som dog gør det godt. Det er dog næppe noget alle vil lægge mærke til, men var de originale stemmer blevet brugt ville oplevelsen have været mere komplet.

Udover single-player historien bliver der selvfølgelig åbent op for en ny online verden som følger med Ghostbusters 2016 og denne er langt mindre mørk og trist i forhold til den oprindelige Ghostbusters verden. I modsætning til sin forgænger, er denne nye verden stadig baseret på den traditionelle by model, stadig befolket med spøgelser og ghouls, men meget mere lys og børnevenlig. Verdenen er spændende at udforske og hvor denne nye åbne verden adskiller sig fra den gamle er, at du kan tage til Ghostbusters hovedkvarter og fortsætte dit single-player eventyr når du har tid og lyst, du skal ikke ud og ind af forskellige menuer.

Samlet set er Ghostbusters Story Pack en vidunderlig tilføjelse til LEGO Dimensions universet og en stærk første introduktion til det nye Story Pack format. Den nye spillerbase ser elegant ud og giver en dejlig visuel oplevelse når man spiller og sidder og skifter figur, køretøjer og gadgets. De seks faser af historien giver rigeligt med nye oplevelser og tilføjer en anstændig mængde spilletid, inklusivt et par nye spilmekanik og ekstra funktioner.

Forrige indlægDer er solgt mere end 50 millioner PlayStation 4 i verden