Bortset fra spillet er til Nintendo 3DS/2DS så siger titlen faktisk det hele. Det er Camelot Software Planning der står bag denne seneste udgave af et af de bedste sportsspil Nintendo har udgivet, nemlig Mario Golf World Tour. Det er en fuld pakke hvor du kan vælge at spille det du er i humør til. Du kan f.eks. vælge at spille Mario Golf hvor du spiller i skikkelse af en af de mange kendte Nintendo figurer. Jeg foretrækker Castle Club.

golf 05Her spiller du som din Mii fra Miiverse som om du var medlem af en rigtig golf klub. Ud over golfbanerne så finder du alt hvad en golffan kan begære. Der er selvfølgelig en proshop med både udstyr og tøj som noget af det vigtigste. Du kan vandre rundt og udforske de forskellige områder der fungerer som en 3D menu. Det er måske ikke helt så hurtigt som at vælge fra en menu, selvom det er meget sjovere.

golf 04Denne form for 3D menu fortsætter når du bevæger dig udenfor for at finde enten at træne eller for at spille en runde golf på en af de tre baner. Det er velfungerende selvom det er lidt svært med Toad i et jakkesæt. Som golfspil så er der væsentlige hvordan du slår til bolden. Her vælger du selvom hvor let eller svært du gerne vil gøre det. Jeg har spillet lidt forskelligt. Den lette styring, hvor du blot skal ramme bolden korrekt, gør det enkelt at komme i gang uden omfattende forklaringer. Det giver også mod på mere når du først har fået din første birdie.

golf 01Så kan du arbejde dig videre med den mere avancerede styring, hvor du selv vælger kraften, skru på bolden og dermed får mulighed for at lave mere specielle slag. Det er selvfølgelig ikke uden omkostninger. Du kan i et øjebliks letsindighed let sende bolden ud i rough eller en bunker. Banen i skoven er forholdsvis ufarlig, mens banen ved havet har mere vind og større bunker og i ørkenen skal du også spille uden om forhindringer.

golf 02Uanset hvad, så er det på greenen pengene laves. Det bliver, som med banerne, langsomt vanskeligere og vanskeligere. Selvom det er et spil til Nintendo 3DS så det teknisk fuldt på høje med spil til f.eks. PC. Som eksempel har du på greenen et gittersystem så du kan se hældningen. Det angives både med farver og pile der bevæger sig. Med Toads glimrende forklaringer så kræver det ikke et kendskab til golf at være med og blive bedre.

Der er også masser af aktiviteter uden for de traditionelle baner. Hvem når hurtigst igennem en bane med 3 huller? Der er også alle mulige former for trick shots. Det kan f.eks. være at samle mønter på en strækning eller skyde bolden gennem en ring. Du finder alle de ekstra ting som du vandrer rundt i 3D menuerne. Du skal bare spørge dig for.

golf 03Mario Golf World Tour er et spil for alle som allerede er vilde med golf. Samtidig er det så let tilgængeligt at det i den letteste form virker som et arcade spil. Dermed favner det bredt og med online mulighederne er der masser af underholdning. Noget af det jeg synes er bedst er den jævnt stigende sværhedsgrad og de mange ting du kan låse op for. Mario Golf World Tour underholder både øvede og nybegyndere. Rigtig god fornøjelse.

Forrige indlægNu kan du bestille Homeworld Remastered’s Collector’s Edition