Hvis du har siddet der hjemme og spillet en masse NES (Nintendo 8 bit), så vil du uden tvivl kunne nikke genkendende til Mega Man, som er en af datidens store helte.

megaman spil

Vi har fået den ære, at skulle anmelde Mega Man Legacy Collection på Playstation 4, som er en lækker samling af Mega Man 1-6, så allerede nu ved vi, at der er en masse god underholdning i dette.

Nu sidder du måske og tænker, ”jamen det har vi da spillet, er det så værd at købe det igen?”, og der kan vi med det samme sige, at selvom det er det samme spil, så har det så meget mere at byde på, i forhold til de originale titler, og det ser vi selvfølgelig også på i anmeldelsen.

Når man først starter spillet op, så begynder man jo allerede at smile, for minderne popper jo frem nu, for man har en del muligheder med spillet. Først og fremmest, så er der jo de 6 første Mega Man spil, hvilket der allerede ville give en god grund til at købe denne samling.

mm1

Spillene har fået en lille finpudsning, så de er lidt pænere uden at miste 8 bit følelsen, og hvis man vil have den 100 % oplevelse som vi huskede den, så er der også mulighed for at slå det filter fra, så man har den ægte vare.

Jeg kan huske fra de gode gamle NES dage, at jeg har spillet de fleste af spillene, og de er jo (næsten) lige som man huske dem, for syntes sværhedsgraden er lige en tand svære end det var den gang, men jeg er nu sikker på, at det er den ikke. Men når det så er sagt, så husker jeg også, at Mega Man spillene, altid har været omtalt som meget svære at gennemføre, og det holder i 2015 stadig stik. Men alt i alt er selve spil delen jo lige så underholdende som det var den gang, og man får nemt brugt alt for mange timer på det, men det er jo lige som det var den gang, så selvom vi skriver 2015, så lever spillet endnu.

mm2

En rigtig god ting der er kommet i Mega Man Legacy Collection, er den nye ”Challenge Mode”, som er en helt ny type udfordring i Mega Man verdenen. Du skal i bund og grund klarer en opgave på tid, og det har vi også prøvet kræfter med, hvilket i kan se i toppen af nyheden, for det tog vi en challenge fra Mega Man 2. Så er det jo op til den enkelte om, hvor vidt det gik godt eller skidt.

Endnu en god ting ved den Challenge Mode, er at når man har klaret diverse challenge der, så vil du kunne se hvilke tider, andre i verdenen har klaret den samme challenge på, og derved kan der nemt gå sport i, om hvor hurtigt det kan klares, men lad os lige advare en gang, for folk er gode der ude i den store stygge verden.

mmchallenge

Mega Man Legacy Collection, byder også på en masse godter for samlere, og folk der kan lide at nørde lidt ekstra. For du har mulighed for at lytte til soundtrack til de første 6 Mega Man spil, og udover det, så vil der også være adgang til et museum, hvor du kan se en masse omkring Mega Man spillende, og om de forskellige som er med i spillet. Det er noget man nemt kan bruge en masse tid på, efter man har hevet sig igennem de 6 Mega Man spil.

mm3

Samlet set, så er Mega Man Legacy Collection, et spil som skal stå i enhver Mega Man fans samling, men selvom man ikke er Mega Man fan, så kan man helt sikkert blive det nu, for spillet henvender sig til mange, og det er stadig holdbart selvom vi skriver 2015. Så glem alt om flot og prangende grafik, for 8 bit grafikken er vendt hårdt tilbage hjemme i stuerne.

Forrige indlægNy Metal Gear Solid V: The Phantom Pain launch trailer udkommer imorgen!