Udgivet: 4. oktober 2016

Spillere: 1 spiller

4.5/5

1 total rating

Smukt og tro mod genren

Lidt for let

Shu er et smukt og velfungerende platforms spil. Coatsink har på bedste måde anvendt deres kunstneriske sans og tekniske kunnen til at skabe underholdning for børn og barnlige sjæle. Spiller du genren så er Shu et must have.

0
Posted 2. november 2016 by

Shu er et platforms spil der er udkommet til PlayStation og PC. Det er en genre der er vanskelig rigtigt at forny. Det bedste du kan opnå er at lave et spil hvor mekanikken fungerer i et indbydende univers. Som Shu skal du undslippe den altopslugende tåge mens du skal bringe indbyggerne i din landsby i sikkerhed.

leap-of-faith

Gameplay og mekanikker er som jeg forventer i et platforms spil. Du skal primært hoppe rundt hvor succes afhænger af timing. Dette basis gameplay er krydret med flere andre mulighed. Du kan også komme rundt ved at flyve godt hjulpet af hvirvelvinde også du kan svæve over kløfter. Gennem spillet bliver du mere og mere fortrolig med de forskellige muligheder. Det er meget velfungerende og flydende hvilket for mig også er kvalitetsstempel for et platforms spil.

glowing-flowers

De enkelte baner, og der er i alt 15, er smukt skabt og flot detaljerede. Udviklerne Coatsink Software har også formået at skabe en dybde så det giver en lækker 3D effekt som bidrager til følelsen af at løbe gennem landskabet. Samtidig er der et lækkert lydspor helt uden nogen form for dialog. Helt traditionelt fortælles historien gennem mellem sekvenserne. De er også uden dialog og formidlingen af historien gennem rækken af billeder fungerer overraskende godt. Jeg savner ikke en dialog og i min fantasi er den enkelte figurs karakteristiske lyd nok til at danne billedet af hvordan de er.

hungry-storm

Noget som jeg synes kan være et problem er at du bliver sat langt tilbage hvis du fejler en bane. I Shu er der ofte checkpunkter faktisk i en grad så det nogle gange er lidt for let at kommen igennem. Det er også et spil beregnet til børn eller barnlige sjæle så det er bedre med lidt for mange end for få. Der er stadig en konsekvens ved at fejle, for du har 5 forsøg til at nå næste checkpoint hvor du så igen får suppleret op til 5 igen.

smiling-storm