Super Smash Bros. 3DS anmeldelse

1 total rating

Rigtig god grafik på den lille håndholdte, og masser af underholdende gameplay, OGSÅ for dem som helst vil spille mod AI'en.

Ingen tutorial og har du 2GB i din 3DS er der kun plads til spillet, og ingen mulighed for at opdatere da der ikke er nok plads.

Super Smash Bros. 3DS brilliierer på den lille håndholdte.

0
Posted 30. oktober 2014 by

Super Smash Bros. er blevet en kultur i sådan en grad at hvis der går for længe inden Nintendo udgiver en ny, så går communitiet omkring spilserien sammen og laver deres egen udgave eller bygger videre på en udgave som er blevet knækket af hackere.

Super Smash Bros. tager alle Nintendo’s klassiske karakterer og en håndfuld karakterer fra spil som ikke er udgivet af Nintendo og sætter dem op med hinanden i episke slåskampe. Herunder har vi blandt andet set Snake fra Metal Gear spillene.

Basalt set så handler Smash Bros. spillene om at bekæmpe en eller flere andre karakterer, mod enten computeregenerede karakterer eller mod andre spillere via en internet forbindelse. Den hårdeste modstand foregår højst sandsynligt online mod andre spillere, og her findes der to forskellige modes. For Glory og For Fun. Glory bliver spillet uden våben, og på en tilfældig slutbane – her bliver både dine tabte og vundne kampe registreret. I For Fun kan den der hoster spillet, derefter taberen, udvælge detaljer som spilletid, våbentyper, og bane. I denne mode er det kun dine vundne kampe der bliver registreret.

Singleplayer delen er fantastisk og meget omspændende – masser af indhold til mange timers spil der også giver dig en masse værktøj til at blive bedre til spillet på en sjov måde. Der er alt lige fra kampe hvor du selv vælger alle detaljerne, til små minigames hvor du eksempelvis skal give en sandsæk så meget skade som muligt inden for 10 sekunder og så ellers sparke den så langt som muligt. Trofæerne som du kan tilegne dig fungerer både klassisk og innovativt på samme tid. Med et nyt trofæ får du en ny ting som du kan gøre brug af, for eksempel en karakter du nu kan bruge.

Gode ting

• Trofæerne er fantastiske og du kan endda lave scener med dem og tage screenshots
  • Når først du har lært grunddelen så virker spillet versatilt
  • Dejlige karakterer og masser af dem
  • Masser af måder at spille på
  • Lækre angreb fra alle karakterer
  • God control
  • Mange detaljer

Dårlige ting

• Spillet kan kun lige ligge på et 2GB SD kort, ikke nok plads til opdateringen
  • Ingen tutorial, jeg måtte læse mig frem på nettet

Time!
Alt i alt så er Smash Bros. til 3DS mega god underholdning på farten eller når du ikke har adgang til din yndlings konsol eller det store TV. Jeg arbejder lige pt. på at anskaffe mig de trofæer jeg kan komme til, og det er lige fedt hver gang at se hvordan det ny anskafne trofæ ser ud. Kan du lide fighting spil eller Smash Bros. serien især, så bør du ikke gå glip af denne titel – ikke engang hvis du planlægger at anskaffe Wii U udgaven der snart udkommer. Smash Bros. er et fedt mix af kendte ansigter og prægtige angreb. Bare vær opmærksom på ryggen når du angriber en spiller, så kan en anden spiller se sig chancen for at angribe dig bagfra.