Så er det tid til, at vi skal se nærmere på Ultra Street Fighter IV på Playstation 4. Det er godt et lille års tid siden, at vi så spillet blive udgivet til Xbox 360, Playstation 3 og PC, men nu kan vi endelig nyde det på Playstation 4 og det er i den anledning, at vi har set nærmere på Playstation 4 versionen.

sfaekstra

Lad os starte ud med, hvorfor det netop er den her version af spillet, man skal tage frem for dem, der har været ude noget tid. Hvis man vælger Playstation 4 versionen, så får man alle kostumer og DLC, der er udgivet indtil videre, og hvem ville da ikke være glad for lidt ekstra, uden at skulle betale meget mere for det. De har også finpudset det lidt grafisk, og det kører selvfølgelig 1080p med en framerate på 60fps, hvilket er det generelle der satses på, når man får et spil på Playstation 4.

Når man har startet spillet op, så åbner man først øjnene, for der er et helt arsenal af karaktere at vælge imellem. Man får hele 44 karaktere, man kan vælge imellem, hvoraf de 5 er helt nye. Vi kommer til at møde alle de store spillere fra de ældre spil, som blandt andet er Ken, Ryu, Chun-Li, Blanka, Dhalsim, Guile og selvfølgelig M. Bison og vi kunne blive ved, for der er alle de karaktere, man kunne ønske sig i denne ultimative Street Fighter oplevelse.

sfakarakterer

Selve historiedelen kan desværre godt skuffe en lille smule, da man hurtigt er igennem den, men når det så er sagt, så er det ikke noget der trækker ned, for historie delen er ganske fint skruet sammen og er klart noget, man skal spille igennem før man går i gang med resten af spillet.

En ting der er rigtigt lækkert i Ultra Street Fighter IV er uden tvivl den Challenge Mode der er i spillet, for der har man virkelig mulighed for, at lære alle karaktererne at kende, da man kører det igennem på den måde, at man vælger en karakter man vil spille med, så får man en masse prøver hvor man skal lave de commands som prøven vælger, og vi kan love jer at der er rigtig mange prøver at skulle igennem, så går man meget op i sit spil og vil have det meste ud af det, så er der meget spilletid i den her game mode.

Hvis vi lige skal runde online delen, så er det også noget af en tidsrøver, for man snupper da den ene kamp efter den anden. Det fungerer ret godt når man skal finde nye at kæmpe imod, for der er generelt en kamp med det samme, lige meget hvornår man spiller, og det kører også godt online uden så mange forstyrrelser pga. folk har mindre internet forbindelser, hvilket er rigtigt godt.

sfapoison

Grafisk set, så er Ultra Street Fighter IV ikke noget mesterværk, men det holder den gode gamle grafiske standard som vi kender fra de gamle Street Fighter spil, så den er rigtig fin, og det kører meget flydende, uden nogen form for lag eller forsinkelser, så der er ikke noget at sætte fingrene på.

Lydsiden er også lige som man kan forvente den, for der er den samme velkendte lyd i spillet som man forventer den, men man skal dog lige vænne sig til at det er controlleren der snakker til en og ikke spillet, men det viser jo bare at de er med på beatet og er klar på at bruge det som Playstation 4 tilbyder.

Hvis vi også lige skal runde styringen i Ultra Street Fighter IV, så er den ganske fin og lige hvad man kan ønske sig, for kender man Street Fighter og kan nogle gode tricks så kan man dem stadig, for kontrollen af karaktererne er lige den samme som vi kender den, hvilket er ret godt, da det gør spillet nemmere at gå i gang med.

sfa1

Samlet set så er Ultra Street Fighter IV et spil der burde stå i en hver kampspil samling, for det er meget underholdende, og man kan da altid lige tage en kamp til, så inden man får set sig om, så er der lige gået et par timer til, og det er godt både som Single og Multiplayer spil, lige meget om du spiller alene, med dine venner derhjemme eller online. Og hvis vi tager prisen med i betragtningen så er den meget billige pris på under 200 kroner på Playstation Storen et godt argument for, at det bare burde stå i en hver samling.

Forrige indlægThe Witcher 3: Wild Hunt patch 1.05 skræmmer små bugs væk fra spillet