Nu er det tid til, at vi skal se nærmere på Supermassive games, meget ventede titel Until Dawn på Playstation 4, så nu vil vi tage jer med en tur til Blackwood Pines, som nok kan anses for at være den skov, som ingen af os har lyst til at være i.

udgæstehus

Vi vil begive os ud på en lille rejse til Blackwood Pines, for at se om vi kan overleve natten, og håbe på vi ser morgens lys igen, men det er ikke med sikkerhed vi kommer hele igennem dette, så hvis vi ikke ses igen, så skal i have mange tak for de mange gode tider vi har haft sammen.

Until Dawn, er ikke bare et tilfældigt gyser spil, som bare er lavet fordi man kan. Supermassive Games, har lagt alle de kræfter i spillet man kunne ønske sig, for de har haft et godt samarbejde med et hold forskere, så de præcis ved hvilke faktorer der skræmmer os, og på det grundlag, der har de forsøgt at lave det mest skræmmende spil vi har set.

Spillet er bygget op omkring den såkaldte ”Sommerfugls Effekt”, som skal ses på den måde, at lige meget hvilket valg du træffer, så vil det uden tvivl have en konsekvens af en eller anden forstand, så det vil sige at der er mange måder man kan komme igennem spillet på, hvilket er utroligt lækkert, for det giver spillet så mange gode muligheder.

sommerfugl

I toppen af anmeldelsen her, vil i kunne se en forklaring på denne ”Sommerfugls Effekt”, og i vil også kunne se hvordan det fungerer med de valg man tager, for vi har lavet den video, af de første 10 minutters spilletid af Until Dawn.

I denne omtalte video, der vil i også få en introduktion til spillet, så i kan se hvad det er, der starter hele dette mareridt, for efter denne hændelse (som vi ikke afslører), så vender holdet tilbage igen, og så er det først her, at spillet virkeligt tager fart.

Until Dawn egner sig meget godt til Playstation 4´s Dualshock 4 cotroller, for de har formået, at få alt der er muligt, ud af de funktioner controlleren har, og det giver den bedste tænkelige oplevelse i spillet. En ting der dog kan trække lidt ned, et at sommetider, der føler man at man skal trække ens karakter rundt, for styringen kan nogle gange godt føles lidt stiv i det. Man kan også godt savne en løbeknap, for man har ”kun” en gå hurtigt knap, og hvis jeg skulle skynde mig at hjælpe nogle, så ville jeg nok løbe, i stedet for at gå hurtigt der hen.

udgang

Grafisk der er spillet en ener, for spillet er meget flot at se på, for det er meget detaljeret, og karakterende er meget flot animeret. Det miljø som de har prøvet at skabe i denne gyser verden, har ramt 100 % plet, for det har alt det man kan ønske sig, for den bedste gyser oplevelse. Det skal dog siges, at det er lidt synd, at det ikke passer så godt ind med animation kontra når de snakker, for det passer ikke helt lige så godt med mundbevægelser, men i det hele taget glemmer man det med det samme, for spillet er så flot at se på, så det har så meget andet at byde på, så man ikke behøver at hænge sig i sådan en lille bagatel.

Lydsiden i spillet, er den som virkelig har en stor faktor her, for som alle nok ved, så er det jo lyden, der gør at man bliver skræmt på den helt rigtige måde (i samarbejde med det grafiske selvfølgelig). Og de formår faktisk at have den helt korrekte skræmme effekt med lyden, så på det punkt er det lige som man ønsker det. En rigtig fed ting i Until Dawn, er stemmerne der er lagt til karakterende i spillet, for det er flere skuespillere som vi kender fra Hollywood. Vi kan blandt andet nævne Hayden Panettiere som vi kender fra mange serier og film, som blandt andet er Scream 4.

ud

Historien i Until Dawn er meget unik, for lige fra starten af, der har man den følelse af, at man sidder og ser en film, for stemmeskuespillet fungerer utroligt godt, og historien er meget velskrevet. Historie delen, er ikke den som tager længest tid at komme igennem, men selvom man har gennemført spillet en gang, så vil man uden tvivl spillet det igennem flere gange, for historien ændre sig markant, efter de valg man tager, så derved hvis man tager andre valg, så har du et nyt spil.

En sjov lille ting i Until Dawn, er spillets scarecam, og det er på den måde at, hvis du har sat dit Playstation Camera til, så vil det optage dig i visse situationer, hvor de mener at man vil få chok, og så vil du kunne se det efterfølgende, hvilket er ret morsomt.

Hvis vi skal tage den samlede oplevelse om vores nat i Blackwood Pines, så er vores oplevelse af Until Dawn meget positiv. Supermassive Games har formået, at lave et spil som vi nok allerede, uden at sige for meget, kan kårer det som det bedste gyser spil, som der er set på Playstatopn 4. Man føler jo, at man er en del af en film som man sidder og ser, for spillet er meget godt skruet sammen, plus det også er en grafisk perle. Så hvis du vil have et godt gys, så køb Until Dawn allerede i dag.

udkikkert

Vi vil uden tvivl anbefale spillet til alle der vil have et godt gys, men når det så er sagt, så er det med forbehold for, at spillet ikke er for sarte sjæle, da der er 100 % splatter garanti i spillet, og har du bare en svag tendens til at få chok, så vil du uden tvivl få det.