Forestil dig en forlystelsespark hvor alt kan ske og du kan udleve dine vildeste fantasier. Alt er tilladt og alt kan derfor også tage uventede drejninger, dog uden konsekvenser for den der besøger parken. Dette er præmissen for serien Westworld, men det hele stikker langt dybere, end bare at have det sjovt. Vi har set hele sæson 1 kaldet “The Maze” på 4K Blu-ray og det har været en fed tur. Vil du vide mere om Westworld og hvad du får med i pakken? Så læs med her.

Vi skal helt tilbage til 1973 hvor Michael Crichton satte sig for at skrive og instruere en film med titlen Westworld. Mange år efter og den dag i dag, har vi en helt sæson på 10 episoder der fortæller den ret så spændende historie. Her har vi en fortælling om kunstig intelligens og ikke mindst hvad der sker med den, når den går hen og udvikler sig. Besøgende med nok penge i pungen, kan besøge denne fantastiske verden kaldet Westworld, hvor alt kan lade sig gøre. Hele denne lille (men alligevel ret store) verden er fyldt med værter, der alle har deres egne tidslinjer og plads i verdenen. Hele Westworld er under kontrol af Dr. Robert Ford spillet af Anthony Hopkins. Sammen med hans medpartnere Bernard Lowe (Jeffrey Wright) og Theresa Cullen (Sidse Babett Knudsen) holder de styr på parken og alt hvad der sker.

Men hvorfor besøger mennesker parken? Selve historien finder sted ude i den ikke så nære fremtid. Der er fred på jorden, alle sygdomme kan kurerers og der er ikke meget mere at komme efter. Det eneste der er tilbage for menneskeheden at lave, er bare at nyde livet, indtil den dag man dør. Så selvfølgelig vil man besøge Westworld, ikke mindst for spændingen. Derfor er det skønt med de værter der er at finde i Westworlds lille lukkede verden. Slår du dem ihjel, kommer de tilbage dagen efter. Alt hvad man gør og foretager sig, er glemt af værterne dagen efter og de er parate til nye besøgende. Men da det er kunstig intelligens vi snakker om, hvad så med fejl? Hvad nu hvis værterne kan huske noget alligevel?

Westworld har nogle rigtig spændende drejninger og historien er rigtig fed at følge fra start til slut. Selve besætningen af skuespillere der er valgt til serien, er ret spot-on. De gør det alle super godt og specielt Evan Rachel Wood og Ed Harris lægger alle kræfter i, og det ses tydeligt. Det er skønt med en serie, hvor det hele går op i en højere enhed og rejsen man kommer igennem som seer, føles berigende og uden svinggerninger.

HBO er kendt for at lave nogle ret solide serier og her holder Westworld 100%. Dette er også den første serie fra HBO der er udgivet i 4K Ultra HD Blu-ray og har man udstyret til det, vil man ikke fortryde. Westworld ser så godt ud i 4K. Detaljerne popper og farverne giver en filmisk oplevelse der er bare lidt federe end almindelig Blu-ray og ikke mindst DVD.

Hvis du er en der elsker bonus indhold, så går du ikke forgæves her. På hver disk der er i kassen, er der bonus indhold i form af lidt bagom nogle udvalgte scener, fraklip, musikken, hvad der inspirerede introen og en del mere. Det er rigtig fedt, at disse er inkluderet på selve 4K diskene og man ikke er nødsaget til at skifte til HD disks.

Er man sci-fi fan og kan lide en spændende historie der tager dig med ud på en rejse ikke set lignende før, så er Westworld i aller højeste grad, noget for dig. HBO har formået endnu engang, at lave en serie der holder en klistret til skærmen episode efter episode. At serien findes i 4K UHD, er intet mindre end fantastisk og med en serie der er lavet så flot som denne, er det også i dette format man får aller mest ud af den. Den er en god kommentar på hvor vi som samfund, måske ender en dag og hvordan AI overtager mere og mere af vores verden. Historien er rigtig godt skrevet, skuespillerne gør det fænomenalt og alt spiller bare i Westworld.

Forrige indlægCrossout får juleaktivitet med Snowstorm opdateringen
Næste indlægDissidia Final Fantasy NT får åen beta og ny trailer
westworld-season-one-the-maze-4k-uhd-blu-ray-anmeldelseEr man sci-fi fan og kan lide en spændende historie der tager dig med ud på en rejse ikke set lignende før, så er Westworld i aller højeste grad, noget for dig. HBO har formået endnu engang, at lave en serie der holder en klistret til skærmen episode efter episode. At serien findes i 4K UHD, er intet mindre end fantastisk og med en serie der er lavet så flot som denne, er det også i dette format man får aller mest ud af den. Den er en god kommentar på hvor vi som samfund, måske ender en dag og hvordan AI overtager mere og mere af vores verden. Historien er rigtig godt skrevet, skuespillerne gør det fænomenalt og alt spiller bare i Westworld.