Wonder Woman har tidligere været filmatiseret, men det var med Batman V Superman at hun blev genintroduceret i det moderne DC film univers. I Batman V Superman får man ikke ret meget at vide om hende og hun formår igennem filmen at opretholde sig mystisk og netop Wonder Woman som karakter fik en del ros, trods en almen stor kritik mod filmen. Jeg personligt synes Batman V Superman var en noget rodet affære, men nød egentlig filmen og synes Batfleck gjorde det godt som en ældre Batman. Nu er det dog ikke Batman V Superman som skal anmeldelsen denne gang, men netop Wonder Woman solo filmen som har fået samme navn.

På amazonernes ø ånder alt fred og fordragelighed. Dog træner de konstant og er årvågen for sagnet siger de en dag skal stå overfor den ultimative ondskab. Ukendt med hvad der sker i verden omkring dem er de ubekendte med den verdenskrig der rasere lige udenfor deres dør, eller usynlige ø og den ondskab de er varslet imod er måske nærmere end de tror. Den britisk pilot Steve nødlander i havet ud for øen og bliver selvfølgelig reddet af ingen ringere end Diana (Wonder Woman) og lige i hælene på ham er den tyske flåde som jagter ham ind på øens bred. Her bliver de mødt af amazonerne som nedslagter de landsatte tropper, men ikke uden selv at lide stor tab og der bliver diskuteret meget hvilken skæbne Steve skal lide.

Steve får dog overtalt Diana til at verden udenfor har brug for ham og hun indvilger i at slippe ham løs og følge ham ud i verden for at stå overfor den ondskab hun er blevet trænet til at besejre. Diana som aldrig har set og oplevet andet end amazonernes øen bliver noget overrasket over hvad en by som London har at byde på og i det hele taget bare hvordan verden fungerer. Hun får på overraskende nem vis overtalt Steve til at de skal arbejde sammen og før vi fået set os om befinder de to sig i det krigshærget Europa sammen med en gruppe af Steves venner på en hemmelig mission for at stoppe tyskernes eksperimentering med en ny form for ekstrem dødelig gas der kan gå igennem gasmaskerne.

Diana tror selvfølgelig at en ledende tysker er den ultimative onde som hun har jagter og konfronteret med rædslerne hun ser i skyttegravene bliver hun endnu mindre i tvivl om at hun gør det rigtige. Det også i netop skyttegravene at Diana rigtig får vist at hun ikke bare er en god kriger, der er noget nærmest magisk og overnaturligt over hende og det får de allierede tropper til at følge hende i helvede hvis det skulle være. Hvad filmen ender med skal jeg ikke afsløre her, men der skal ikke herske nogen tvivl om at Wonder Woman er en af de bedste DC superhelte filmatiseringer lavet. Wonder Woman er en skabelseshistorie som skal fortælle Dianas oprindelse og bevæg grundlag forud for Justice League og det gør den rigtig godt. Filmen formår at holde en god balance mellem det humoristiske og alvorlige hvilket gør at den forholdsvis lange film ikke virker så lang endda. Man kan blot håbe på at DC tager ved lære af arbejdet med Wonder Woman så filmene i dette univers fremadrettet blive en anelse bedre end vi tidligere har set.

Filmen bliver leveret i et 2.35:1 1080p/MPEG-4 AVC transfer, som er fremragende behandlet på denne blu-ray udgivelse. Der er ikke en finger at sætte på den visuelle del. Farverne er dejlig varme og de forskellige dragters farver står utrolig godt på skærmen. I det hele taget er alle farverne meget klare og tydelige hvor den sorte også får lov til at have en god dybde. Detajlegraden er også utrolig god hvor ar, skægstubbe og detaljer i tøj og dragter ses tydeligt. De computer generede effekter i filmen også virker fejlfri og panoramabillederne som pryder filmen får virkelig Europas slagmark til at se ”indbydende” ud. Kontrasten og skarphed er i top og i det hele taget en billedside, som er meget venlig for øjet.

Lydsiden bliver leveret af et lækkert Dolby Atmos lydspor. På denne udgivelse bliver der virkelig gjort brug af alle de højttalere, som skulle være sat til ens system, der er virkelig kælet for øregangene. Alle kanalerne bliver brugt både for og bag, og subwooferen får virkelig lov til at sparke fra sig i de eksplosive kampscener. Der er meget action i denne film, men alligevel formår udgivelsen at gøre plads til både tale og baggrundsmusik, også uden den ene går ud over den anden. Jeg hørte ikke nogen forvrængninger eller overstyringer af lyden, selv ved en høj lydstyrke som denne film jo skal høres på, det hele virker yderst kontrolleret og tilpas.