Når man taler om Nintendo Switch, så ved vi at nogle måske ikke kan nøjes med de Joy-Cons der er med. Men nu er jeres bøn hørt. Byd velkommen til Nintendo Switch Pro Controller.

Nintendo havde forholdsvis stor succes med deres Pro Controller version de lavede til Wii U, så nu vil vi se om de kan gøre den succes lige så stor denne gang.

Vi kan med det samme love, at den er spækket med gode features, så man allerede ved at kende dem, sagtens finde en god grund til at købe den. Først og fremmest, så har den jo hvad Joy-Con Controllerne har, nemlig HD Rumble og Motion Controls. Men for os, der er det ikke det som løber med opmærksomheden, for der skal vi en helt anden vej.

Switch Pro Controlleren har nemlig indbygget NFC læser, hvilket gør at du både kan aktivere dine Amiibo imens du spiller, uden at skulle i nærheden af din Switch. Og en anden lækker ting er at den også kan læse dine Skylanders.

Når man først får denne Pro Controller i hånden, finder man hurtigt ud af, at den ligger jo super godt, og er godt tilpasset en ”mellemstørrelse gamer hånd”. Man har også valgt at fremhæve knapperne i denne controller, hvilket er en rigtig god ting. For man føler at de er meget behagelige at trykke på, og de virker meget gennemført, og ret holdbare.

Vi har Testet Pro Controlleren af i spil som Super Bomberman R og I Am Setsuna. Men den titel som løber med favorit titlen som ynglings spil til Pro Controlleren er The Legend of Zelda: Breath of The Wild, som vi også snart giver en anmeldelse af.

Når man har denne controller, kan man sagtens tage den med på farten uden at skulle være usikker på om der er batteri nok på. For den har nemlig op til hele 40 timers levetid på en fuld opladning, så det er bare at gå i krig. Og når den skal lades igen, så er det bare et ganske normalt USB type C stik der bruges, og det følger selvfølgelig også med når man køber den.

Noget der måske kan skræmme en er prisen på den. Den ligger nemlig i den dyre ende af skalaen, for den har en udsalgs pris i omegnen af 700 kroner. Men selvom det virker dyrt, kan vi med det samme sige, at pengene er meget godt givet ud, og I vil ikke fortryde købet. Pro Controlleren giver os alt hvad man kan ønske af en ”normal” controller, og den giver os det som vi mangler med Joy-Con controllerne, selvom de dog kan det samme. Man skal dog ikke se Pro Controlleren som en controller i stedet for Joy-Con, men som et alternativ til når man lige skal have afveksling, Eller hvis man vil have det bedste ud af sin Nintendo Switch.

I kan se en lille sammenligning med Pro Controlleren i forhold til en Playstation 4 og Xbox One controller

Pro Controlleren er en Must Have gadget til din Nintendo Switch. Denne controller har alt hvad man kan ønske sig, og så er den super lækker.

Forrige indlægVariety Map Pack til Modern Warfare kommer 21. marts