Warren Spector laver historie til det danske Anders And blad

0
Posted 22. november 2012 by

Warren Spector laver historie til det danske Anders And blad, Anders And & Co. Historien er skitseret af Peter Snejbjerg og er tegnet af Rodriques. Det er en historien hvor Anders And og Onkel Joakim bytter roller for at vise hinanden, hvor enkelt den anden job er.

“Warren er en rigtigt kvik fyr og vi leder altid efter gode historier som kan holde vores ugentlige univers aktuelt og underholdende.”, udtaler redaktøren på Anders And & Co, Katja Haargaard.

Warren Spector er stifter af Junction Point som står bag Epic Mickey spillene og mange andre store titler som Deus Ex, System Shock og Wing Commmander.

Warren siger om historien: “I USA er tegneserier lavet af f.eks. Carl Barks og Floyd Gottfredson noget for børn, som man vokser fra. Den besked har jeg ikke fået, og jeg er aldrig holdt op med at læse tegneserier. Jeg har været utrolig heldig at have fået lov til at lave to spil med Mickey Mouse, som er helt i tråd med Floyd Gottfredson klassiske streg. Det er helt sikkert derfor jeg har fået lov at prøve kræfter med Anders And. Jeg håber at min første historie bliver modtaget godt af fans af både ænderne og Carl Barks. Jeg vil gerne lave flere historier med Andeby, eller Duck Tales, og håber læserne synes denne første historie er lige så underholdende som det har været at skrive den.”

Warren Spector med en stribe fra historien

Anders And & Co nummer 47 i 2012 som er 64. årgang sælges fra i dag der hvor du normalt køber blade.