Ferien er slut for mange nu. Der er vel ikke en bedre måde at ”fejre” dette på, end at give jer en anmeldelse af Go Vacation som netop er landet til Nintendo Switch.

Hvis du syntes spillet lyder velkendt, så er det ikke forkert antaget. I 2011 blev spillet nemlig udgivet til Nintendo Wii. Så Go Vacation er ikke et nyt spil, men en genudgivelse. Men derfor får spillet da den anmeldelse det fortjener.

Du er havnet i et kæmpe ferie resort. Her finder du hurtigt ud af det næsten kun er fantasien der sætter grænser. For Go Vacation er bygget op som et open world spil, hvor man frit kan rende rundt og udforske.

Til at starte med bliver man sat godt ind i hvordan spillet fungerer, og man får spillet diverse game modes igennem. Men der efter så er der god mulighed for at vælge selv, og det er der man ser spillets potentiale. Man finder hurtigt ud af det er et ret stort spil man har gang i her. For spillet indeholder over 50 forskellige mini games.

Det er et ret varieret spil. For der er alt fra ATV kørsel til faldskærms udspring. Og en af de fede ting i spillet er, at det ikke kun er sommer inspireret som man måske kunne tro. Den ø man er på er delt op i 4 forskellige områder. Og selvfølgelig er der også skisport med i de områder. Så på det grundlag kan vi godt sige at variationen er meget god i spillet.

Go Vacation er meget nemt at gå i gang med for alle, og det er lige til at gå til for folk i næsten alle aldre. Styringen er meget nem, og er bygget så simpelt op som man kan forestille sig. Til tider er det dog en kende for let at gå til. For det sker desværre gentagende gange, at man ikke har kontrol over kameravinklen i spillet. Det kan godt gå en smule ud over oplevelsen af spillet.

Spillet er hovedsageligt bygget op omkring man skal spille alle de mini spil med sig selv, eller sammen med op til 3 venner i lokalt Co-Op. Men ud over det, så er spillet også andet end de mini spil. Man har nemlig også sit eget hus i det resort. Og det sjove ved det er man selv kan designe det. Alt det man kan indrette sig med, får man adgang til når man spiller og låser det op.

Nu når Co-Op er vendt kort, kan vi desværre med skuffende ordlyd berette at det kun er lokalt man kan spille. Vi skriver 2018, og så kunne det godt være et stort ønske at spillet kunne spilles online imod eller med andre. Det gør ikke noget man spiller lokalt med vennerne. Men man kommer til hver en tid til at savne et spil med ens venner online. Det er jo noget nemmere at spille online end at fylde sofaen op der hjemme.

Selvom spillet er løbet igennem, og man har klaret alle mini spillene godt, er der stadig noget at se til. Der er nemlig en masse at udforske i spillet. Der er blandt andet en masse kister der er gemt i hele det store resort. Ud over det kan man også tage på foto jagt, og se om man kan finde alle de dyr som er i spillet, for derved at indhente sin belønning senere.

Go Vacation er et sjovt spil, og endnu et spil der får Switchén til at vise hvor vild en underholdnings maskine den er. Der er en masse at tage sig til, og man har uden tvivl mange sjove timer i vente når man skal spille det.

Hvis du investerer i Go Vacation, så gør dig selv den tjeneste at inviterer vennerne hjem til en spilaften. Det er altid sjovest at spille sammen, og man må sige at det er ret underholdende.