Året er 1943, og anden verdenskrig er i fuld gang. Og soldaten, Karl Fairburne er tilbage, og er kommet til det smukke Italien, på endnu en mission imod Hitlers nazister.

I det nye Sniper Elite 4, tager soldaten Karl Fairburne, fra det solrige Afrika videre, på mission i, Mussolinis Italien, for at dræbe nazi officerer, korporaler, og sabotere kampvogne og planlagte nazi opgaver.
du starter hver bane med at, tale med dine Allieret, som giver dig dine opgaver, du modtager exp for hver fjendlig soldat, køretøj eller mission du klare, som selvfølgelig gør at du stiger i rank, og får adgang til bedre våben, som du kan låse op for dollars, som du får for hver mission du klare. Du vil også få nogle skills, som bliver låst op hver femte rank, jo højere du kommer op i rank, disse skills gør dig bedre eller, som gør du vil få flere ting ved at loote døde nazister. du får også mulighed for, at upgradere dine våben efterhånden, som de bliver brugt.

Banerne har en hoved mission, men der er også sidemissoner som, man ikke behøver at klare hvis man kun vil fokusere på hoved historien, det ville dog være bedst, da det også giver exp. Banerne er en hel del større, end de var i Sniper elite 3, og de er meget mere, som openworld hvilket vil sige, du faktisk kan løse opgaverne, som du ønsker. I Sniper Elite 4, får du også meget mere hjælp, i forhold til hvad fjenden gør. Om de leder efter dig, har set dig, eller om de er ved at få øje på dig. Også hvis du affyre et skud, og der ikke er andet larm, vil de begynde at lede efter dig, eller se dig hvis du er inde for deres synsfelt, hvilket gør du ikke bare kan skyde omkring, som du vil hvis du ikke vil opdages.

Det fede ved dette spil er helt klart killcam, hvor du ser et X-ray billed af fjenden i slowmotion, så du kan se om Du rammer hjerte, hjerne, eller et hvilket som helst andet sted på kroppen. Denne funktion kan også ses ved eksplosioner, eller hvis du dræber med nærkamps våben. Dette gør også at spillet er ret unikt, og skiller sig ud fra andre spil i samme genre. Du har også muligehed for, at bruge en kikkert til at markere fjenden. Denne funktion er ekstremt brugbar for dig!

I Sniper Elite 4, er det også mulig at kravle op af ting, gemme dig ved at hænge på for eksempel husgavle m.m, lidt i stil med Assassins Creed. Sniper Elite 4 er markant anderledes end sine forgænger, synes derfor ikke, at Sniper elite 4 kan sammenlignes med sine forgående udgivelser. Dette gør det værd at give en chance, og fans af serien ville uden tvivl elske Sniper Elite 4.

Der vil også være mulighed for historiebaseret, 2 player Co-op, team deathmatch er også en mulighed i dette spil, hvor det glæder om at være den bedste, i stil med battlefield hvilket faktisk er ret sjovt. Udover det, kan man spille multiplayer, hvor det glæder om at overleve imod horder af tyske nazister, som man også har set i Sniper Elite : Zombie Army.

Efter at have oplevet det smukke italien på pc, kan jeg sige at der er rigtigt meget nyt, i Sniper Elite 4 i forhold til forgængerne, og at spillet er virkelig sjovt, og har nogle fede features. Der er rigtig mange timers underholdende gameplay, uden det bliver for trivielt og kedeligt. Grafikken er tilmed rigtig pænt, og under støtte 1080p og 4k på PS4 og pc, dog er der plads til forbedring. Alt i alt er det, det perfekte sniper spil, hvis du er en af dem der elsker serien vil du med sikkerhed elske Sniper Elite 4 .

Forrige indlægVind Frøken Peregrines hjem for sælsomme børn på Blu-ray