Ikke overraskende så er Table Mini Golf et spil hvor du skal spille minigolf. Det er udgivet til PS Vita til den meget lave pris af 14,95. Der er i alt 18 huller hvor de første 9 huller er i et skræk tema og de resterende 9 med pirat tema. Du får mulighed for at spille med tre forskellige figurer, hvor den ene er fra Toy Land banen der kan tilkøbes. Toy Land giver yderligere 18 huller.

table mini golf 04Lidt bemærkelsesværdig så lære du faktisk ikke noget som helst om golf, det til trods for den træningslektion du har mulighed for at tage. Jeg spillede flere runder hvor jeg lavede Eagles, Birdies, Bogies og spille på par uden at der var nogen som helt forklaring på hvad det var. Det kan være jeg ikke kommer i tiltrækkeligt fine kredse eller der var et tilvalgs fag som ikke blev udbudt hvor jeg gik i skole. Nå men det er faktisk heller ikke vigtigt.

Der er så lige det ved Table Mini Golf at der er et AR spil. Det betyder Augmenteret Realitet (eller virkelighed som jeg foretrækker). Derfor skal du også bruge to af de AR kort som var med din PS Vita, hvis du ellers kan finde dem. Du kan udskrive nye via dette link. Derfor kræver spillet også, at du finder et sted hvor du kan sidde og har et nogenlunde lys. Jeg synes AR er en rigtig fin idé når den bruges rigtigt som f.eks. i Wonderbook. Jeg har så et mere anstrengt forhold til AR når det er med håndholdte konsoller. Jeg synes ikke det giver meget mening at have en holdhold konsol du skal sidde stille med.

table mini golf 02Hvis du ellers kan se bort fra disse to områder så er Table Mini Golf et rigtigt sjovt golf spil hvor du også kan lade konsollen gå på omgang mellem 3 andre spillere. Lidt som når man skiftes til at spille en bane i rigtigt minigolf.  Hver enkelt bane har masser af interaktive elementer og hele idéen er at du bevæger PS Vita for at få det bedste overblik af banen. Rammer du f.eks. en hånd i skræk banen napper den bolden og sender den til den anden hånd på banen. Sådan er der masser af pussige påfund.

table mini golf 01Det er superenkelt at komme i gang med og udover at PS Vita skal bevæges så skal du bare sigte med den venstre pind og skyde med X. Det underholdende bliver når du gerne vil gennemføre banen ved f.eks. at ramme de mange forskellige ting, eller prøve at bruge dem til at få hole in one. Det er faktisk rigtigt underholdende på en meget afslappende og arcade-agtig måde.

Table Mini Golf er et af de små underholdende spil der jævnligt dukker op på PlayStation Store. Personligt havde jeg gerne undværet den augmenterede virkelighed så jeg ikke var afhængig af AR kortene. Der er helt sikkert for 15 kroners underholdning og Table Mini Golf lander velfortjent på 3.