Vi har spillet Concord gennem beta’en i sommer og vi har spenderet tid siden den officielle udgivelse 23. august efter vi returnerede fra GamesCom. Det er en hero shooter hvor du har en række spændende klasser og kæmper på en række veldesignede baner. Vi bringer da vores score men den uddybende anmeldelse bliver ikke til noget. Hvorfor dog ikke det spørger du? Det er fordi Sony lukke og slukker for Concord serverne 6. september og alle der har købet spillet på PlayStation Store, Steam eller Epic får deres penge retur. Har du købet det som fysisk udgave så skal du henvende dig i butikken. Du kan læse detaljerne her:

Som i enheder hero shooter så skal der være masser af helte og udvalget ved udgivelsen var varieret med masser af muligheder for at have sjov og supplerer hinanden.’

Der var også en række forskellige udfordringer som giver dig mere XP som det sig hører til i denne genre.

Der er også et pænt udvalg af spiltyper og du har forskellige udfordringer du skal spille alene. Det er baner laver så du bliver bedre til at navigerer rundt.

Sidst men ikke mindst så var der en glimrende nyfortolkning at baggrundshistorien. Den er lavet som et stjernekort hvor du kan bevæge dig rundt for at lære mere.

Det er et svært område at bevæge sig ind på. Der er og har været masser af gode bud. Det er første gang jeg har set stikket blive trukket efter så kort tid på et spil som teknisk set er velfungerende og til trods for det lave antal spillere match maker fint. Det er så et områder hvor der er et virkeligt stort udvalg. Her er nogle stykker: Overwatch 2, Xdefiant, Valorant, Apex Legends, Tom Clancy’s Rainbow Six Siege og der er helt sikkert flere andre.

Concord var en vel produceret hero shooter med spændende baner og et varieret udvalg af helte. Det viste god toner selvom det ikke magtede at fange et tiltrækkeligt antal spillere inden det blev lukket ned.

Tak til PlayStation for at gøre denne anmeldelse mulig.