Hvis du aldrig har spillet et af disse motorcykelspil før, er de lidt anderledes end bilracer-spil af flere grunde. Du skal læne en virtuel person ind i hvert sving, så du skal begynde at dreje meget tidligere end i bilspil. Motorcykler har generelt svagere bremser end biler, hvilket betyder, at bremselængderne er meget længere… og det er svært at mestre!

Hvis du kommer fra F1-spil eller andre racerløb, hvor bremsepunktet er efter 100m-mærket, skal du i MotoGP 24 bremse før 200m eller endda 300m-mærket.I et bilspil, hvis du låser et forhjul, mister du måske apex en smule og kører bredt. I MotoGP låser du en forhjulsbremse og styrter. Der er ingen fejlmargin.

Den eneste feedback, du får, er, når din controller vibrerer, jo tættere du er på at låse et hjul. Dette er det sværeste at håndtere og den mest frustrerende del af spillet, uden tvivl. En af de største forskelle mellem dette års spil og det forrige er, hvordan motorcyklen håndterer sving fra midten til udgangen.

I MotoGP 23, når du ramte et apex og gav gas, ville motorcyklen automatisk rejse sig og du ville lavet et bredt understeer. Dette var interessant at se, men frustrerende at køre. Hvert sving, du gav gas i, rejste motorcyklen sig og kørte fremad. I MotoGP 24 sker dette heldigvis ikke.

Du kan give gas, og motorcyklen vil forblive lænet, og du vil ofte få hjulspin, når motorcyklen prøver at dreje og køre fremad samtidig.Dette er en klar forbedring fra sidste år.Motorcyklerne føles rigtig gode at køre, og jeg nød virkelig at køre omgange. Da jeg altså først lærte at styre dem. Det kræver finesse og snilde, at forstå motorcyklens anatomi og det endte ofte i RIGTIG mange styrt.

Dette spil er svært. Jeg mener, MotoGP-spil må være nogle af de sværeste racingspil at komme ind i. Noget, der kan gøre det lettere, er adaptive neural aids. De hjælper dig med at bremse og dreje. Hvis du er lidt ude af kontrol, vil spillet forsigtigt guide dig tilbage i kontrol. Så hvis du har problemer, er dette en god indstilling at bruge.Moto2-cyklerne er efter min mening de sværeste i spillet, Moto3-cyklerne er noget langsommere, og MotoGP-cyklerne har mange elektroniske hjælpemidler.

Noget nyt i 24 er stewarding-systemet. Spillet vil automatisk give lange omgange og straffe til dig og AI-kørerne. Du vil ofte se AI’en køre ind i hinanden og få straffe uden din indblanding – hvilket er en klar forbedring i teorien.

I min første kvalifikationssession var jeg på vej mod pole position, hvor en anden racer kørte halv-gas på hovedstrækningen. Jeg kunne ikke undgå ham, ramte ham og fik en lang omgang straf for at hindre. Noget andet nyt er adaptiv sværhedsgrad. Denne funktion overvåger automatisk, hvordan du kører, og justerer AI-balancen, så du får retfærdig racing.

Dette er aktiveret som standard, og jeg synes, det fungerer godt. En af mine irritationer i racingspil er at gætte AI-niveauet. I de fleste spil kan du vælge mellem Easy, Hard eller normal sværhedsgrad, som er generelt afbalanceret. Men i racingspil skal du specificere en specifik værdi for AI. Er jeg en 98-sværhedsgradskører? Eller en 97? Og hvad betyder det?

Jeg fandt racing i dette spil relativt underholdende. AI’en er altid meget aggressiv, hvilket giver en god mængde spænding. Du vil ofte være i kamp gennem hele løbet.Grafisk synes jeg, at spillet ser godt ud. Der er FSR og DLSS tilgængeligt, og kørermodellerne ser ret gode ud.

Vejrsystemet er super fedt og velfungerende.Tilpasning er også tilbage. Det er meget ligesom sidste år, så der er ikke mange ændringer, men det er stadig et rigtig godt system, der lader dig designe dit nummer samt et logo til din karakter. Du kan også tilpasse ting som køremodellen, hvor mange fingre de bruger på bremserne, og hvilket mærke af dragt, knæpuder, handsker og støvler de bruger.

Lyddesignet i spillet er rigtig godt, med udstødningsbrag, gearskift og motorens vridning ud af svingene, der lyder realistisk. Motorlydene er højfrekvente og intense, og musikken i spillet er okay.LiveGP er rangeret organiseret racing. Der er en sæson hver måned, og hver sæson indeholder 10 løb at køre i.

Der er et fuldt rangsystem, og hvis du er til at slå andre i dette spil, er det stedet at være.Karrieremodus starter stort set som sidste år, hvor du kører et par løb i Moto3 for at afslutte en sæson – derefter skriver du kontrakt med et hold i Moto2, MotoGP eller Moto3 til den næste sæson. Kørerskiftene kan ske med det samme og var bare meget gode. Udover denne nye funktion er det stort set det samme som sidste år. Du får turning point-udfordringer, som generelt er at slå en bestemt kører over et løb eller to for at få specielle point.

Og så gør du det, indtil du slår flere mennesker som din holdkammerat, og du bliver nummer 1-kører og får flere beslutninger om, hvilke dele af din motorcykel du opgraderer.Karrieremodus er fin, og sidste års forbedring var stor. Men ellers er det mere af det samme.

Forrige indlægFrisk ELDEN RING Shadow of the Erdtree CGI trailer
Næste indlægThe Rogue Prince of Persia uden i Early Access på Steam
motogp-24-anmeldelseMotoGP 24 er et veludført Motorcykel racer spil, der fået pulsen op og tungen ud af munden. Det er meget det samme, så det kræver en forkærlighed for MC-verdenen... men derudover kan du måske finde morskab i en realistisk simulator, som MotoGP 24