Turtle Beach React-R er gaming brandets seneste svar på en solid, billig og feature rig controller. Hvor det før hen har været prisen kontra kvaliteten, finder du her en god balance mellem de to. React-R er en ledningsforbundet controller, som er understøttet til brug med Xbox One, Xbox Series X|S og Windows 10/11. Controlleren er fyldt med features, som lige gør det lidt mere lækkert at spille. Hvad det er og hvordan Turtle Beach React-R ellers klare sig, kan du læse mere om her.

Turtle Beach React-R har en del små finesser, som gør den til blot mere end en controller. Der er audio features, knapper bag på controlleren, og så er selve designet perfekt til mange timers gaming. Den er komfortable at holde og knapperne er super at trykke på.

Designet fås i to varianter. Der er en version som er helt sort med orange branding på. Men den udgave vi har her, er hvid med lilla farver. Selvom farverne kan virke lidt specielle for en controller, så giver det lidt af en retro look. Hele controlleren er i solid plastik, med tekstur mønster på håndtagene og bag på. Knapperne på toppen og bag på, har lidt tekstur på sig, sådan at de er mere faste at trykke på og ens fingre glider ikke så let rundt. Man har et rigtig godt greb rundt om hele controlleren, uden at det virker for overvældende efter flere timers spil.

Øverst på React-R finder du 3 knapper. Her er Superhuman Hearing, D-Pad skifteren og en knap til at slukke for mikrofonen. Under disse har du to thumbsticks, D-pad og ABXY knapperne. Hvis du har en Xbox controller i forvejen, så vil du føle dig godt hjemme i layoutet her, da det er meget magen til dem du ellers ville bruge at spille med. Derudover er der også Xbox Home knappen, sammen med Share og Menu kanppen. I bunden er der et 3.5mm audio jack, så du kan tilslutte et hvilken som helst headset som du har liggende.

Noget af det som også for React-R til at være lidt unik blandt konkurrenterne, er det førnævnte Superhuman Hearing. Når du trykker på knappen, så forstærkes visse lyde i mens du spiller. Det er EQ filter som Turtle Beach har introduceret før i andre af deres controllere, og det virker utrolig godt her i React-R modellen.

Hvis du f.eks. spiller Call of Duty eller andre spil, hvor der kræves stærk koncentration, så kan Superhuman Hearing være lidt en life saver. For nåd man trykker på den, så forstærkes de små lyde såsom fodtrin og køretøjer i horisonten. Der kan dog være det kompromis, at andre lyde måske er lidt forvrænget, da visse frekvenser af lyd også bliver forstærket. Men alt i alt, så virker det faktisk overraskende upåklageligt i de gaming sessions vi har haft.

En lækker feature som Turtle Beach React-R har, er knapperne bag på controlleren. Der er to knapper knapper af rimelig størrelse, som gør dem lette ar ramme. Knapperne arbejder sammen med den feature du finder øverst på controlleren, nemlig D-Pad skifteren. Med to tryk på knappen, og så ved at holde D-pad tasten til venstre ind, kan du forbinde en hvilken som helst bruger knap på fronten, med én af de to knapper bag på. F.eks. hvis du spiller et FPS spil, hvor du lader med X knappen. Så kan du nu hurtig skifter om og forbinde den til enten højre el. venstre knap bag på controlleren. Det er ret smart og personligt har den feature været brugt i både COD Warzone og Crackdown 3, hvor det virker utrolig godt.

Er man på jagt efter en solid controller til billige penge, så går man ikke galt af Turtle Beach React-R. Selvom selve designet og materialerne er plastik hele vejen igennem, så er dens features og form, bestemt noget man kan få glæde af. Knapperne bag på controlleren, Superhuman Hearing som forstærker lyden når du bære headset osv. er med til at gøre React-R et ret så attraktivt produkt. I vores test blev den brugt på tværs af en håndfuld spil på både Xbox One X og Windows 11. Her fungerede alt som det skulle og controlleren snakker godt sammen med alle de spil der blev kastet efter den. Vi har kun rosende ord om Turtle Beach React-R og det er bestemt en vi kan anbefale, hvis man vil have nyt gaming udstyr på et budget.

Turtle Beach React-R lander i handlen nu! Prisen er 399kr.
Den kan fås i enten sort/orange el. hvid/lilla. Fungere med Xbox One, Xbox Series X|S, Windows 10/11.

Mange tak til Turtle Beach for at gøre anmeldelsen muligt.