”The bomb has been planted!” lyder det ofte, når en runde i computerspillet Counter Strike går ind i den afgørende fase. Og en bombe i mindre målestok er netop sprunget i den danske gaming-verden, hvor elektronik- og hvidevarekæden POWER i dag er blevet offentliggjort som ny hovedsponsor for landets største CS:GO-liga – som derfor fremover vil hedde POWER Ligaen.

POWER igen hovedpartner for Danmarks største Counter Strike-liga

Elektronik- og hvidevarekæden POWER tager med et nyt sponsorat endnu et markant skridt ind på den danske gaming-scene. I foreløbigt de kommende to år vil landets største CS:GO-liga igen hedde POWER Ligaen. Sponsoratet underbygger elektronikkædens i forvejen store fokus på gaming-produkter.

”The bomb has been planted!” lyder det ofte, når en runde i computerspillet Counter Strike går ind i den afgørende fase. Og en bombe i mindre målestok er netop sprunget i den danske gaming-verden, hvor elektronik- og hvidevarekæden POWER i dag er blevet offentliggjort som ny hovedsponsor for landets største CS:GO-liga – som derfor fremover vil hedde POWER Ligaen.

– Det er helt fantastisk endelig at kunne offentliggøre det navn. ”POWER Ligaen”. Det ligger altså godt i munden, siger Simon Frølich, der er salgschef i POWER. Han har stor respekt for både ligaen og ikke mindst folkene bag.

– I POWER har vi siden vores begyndelse i 2015 været en del af den rivende udvikling, som computerspil og især CS:GO har undergået. Og det er virkelig gået stærkt. Hvis du for 10-15 år siden havde fortalt mig, at e-sport ville være så velfunderet, professionel og økonomisk stærk en sportsgren, som den har udviklet sig til i dag, så ville jeg nok ikke have troet dig. Det er helt vildt, hvad de danske ildsjæle har formået. Og folkene bag POWER Ligaen har virkelig en stor del af æren, forklarer Simon Frølich.

Martin Rosenbæk er manden bag både POWER Ligaen og Counter Strike-platformene Dust2.dk og HLTV.org. Også han er glad for det genfundne partnerskab med POWER.

– POWER var med fra lanceringen af Dust2.dk og sidenhen ligaen. Vi er rigtig glade for at byde dem velkommen tilbage for endnu engang at løfte vores community og ligaen til nye højder. Det betyder meget for os, at vi og POWER er enige om værdien af ligaen og den retning, som vi skal gå i de kommende to år.

Sammen vil vi i den kommende sæson igangsætte vores Fairplay-kampagne med fokus på sammenhold og respekt, siger Martin Rosenbæk.


POWER har foreløbigt bundet sig som sponsor i seks sæsoner, som løber over de næste to år. Foruden navnet ”POWER Ligaen” vil listen over Top 15-spillerne fremover hedde en ”POWER Ranking”, og der vil være en POWER Ligaen Fanzone. Simon Frølich betegner CS:GO-ligaen og POWER som ”et match made in heaven”.

– Rigtig mange af vores kunder er gamere. Mine kolleger er gamere, og jeg har selv repræsenteret POWER ved flere firmaturneringer i CS:GO. Så gaming og ikke mindst CS:GO er en del af dna’et i POWER, og jeg kan kun sige, at vi glæder os til at komme i gang, understreger Simon Frølich.