di2 01På GamesCom spillede jeg Dead Island 2 i det som er en pre-alfa udgave af spillet udviklet af Yager. Det er sat til at udkomme i starten af 2015 til Xbox One, PlayStation 4 og PC. Det er baseret på Unreal 4 spilmotoren og selv i denne tidlige udgave så er grafikken lækker at se på. Yager er ikke helt ukendte for de har bl.a. stået for det oversete Spec Ops The Line. Det er selvfølgelig noget at et spring at tage fra en taktisk shooter med en dyb historien og masser af dilemmaer og så til det zombie slagte fest.

di2 03Det første der er værd at bemærke er at spillet er henlagt til Californien nærmere bestemt Los Angeles helt fra Hollywood skiltet dækkende området til Venice Beach og op til San Fransisco. Der er også et tredje område som udviklerne trods flere forsøg ikke lod sig lokke til at afslører. Området jeg spillede i var også flot skabt i lækre lyse omgivelser. Det passer perfekt til sloganet ”Come for the sun, stay for the slaughter”. Det er også med til at give hele spillet et overskudsagtig skær selv med mængden af zombier der skal slagtes.

di2 02Det er et first person hack’n’slash hvor du opfordres til at have det sjovt med en baggrunds musik og stemning der er opløftende. Der er ikke afsløret noget om historien blot, at der er andet end zombier. Du skal også forsvarer dig mod andre mennesker. Noget jeg prøvede var crafting elementerne. Det er hvor du kan opgraderer dine våben så de bliver bedre og kraftigere. Jeg samlende brændstof og elektronik dele som automatisk opgraderer mine våben. Det er helt perfekt i stedet for at skulle finde et egnet sted til at eksperimenterer.

Noget som jeg synes virkede rigtigt godt var de elementer du kunne ødelægge på din vej. Jeg satte bl.a. ild til tørt græs og så flammerne brede sig gennem haver og andet brændbart. Det nakkende selvfølgelig også en række zombier. Jeg prøvede også våbenet ”Zombie Launcher” som gør nøjagtigt det som navnet siger. Det sender zombier flyvende og er noget jeg aldrig bliver træt af at se.

di2 04Som altid med et helt nyt spil så er den times tid jeg brugte alt for lidt og jeg nåede slet ikke så meget som jeg gerne ville. Det er også verdens mindste MMO med op til 8 spillere og med tilfældigt genererede zombier skulle der være masser af variation. Det ligner allerede nu et sten sikkert hit i starten af 2015.