Så blev det endelig tiden til, at vi kan nyde Farming Simulator på vores konsoller. Farming Simulator 15 har været ude på PC og Mac længe, men har først lige haft udgivelse på konsollerne nu. Vi har set nærmere på Farming Simulator 2015 til Playstation 4.

Farming Simulator 2015 har en masse at byde på, så hvis du er lidt bidt af en gal traktor, eller bare landbrugsmaskiner generelt, så er det nok ikke en skidt ide at kigge lidt med her.

fsdyr

Når du starter spillet op for første gang, så har du gode muligheder for at komme ind i spillet, også selvom du slet ikke kender til landbrug, for en af spillets store plusser er nemlig spillets turtorial, da den, uden tvivl, sætter én godt i gang med spillet, så man ikke hurtigt er fortabt i spillet og det giver uden tvivl noget i sidste ende, når man skal se på oplevelsen af spillet.

Du starter ud med ”kun” 3 marker, når du starter din farm op, men det ”kun” bliver hurtigt til lidt af en mundfuld, og inden man ser sig om, så har man gang i maskiner på alle markerne, for når man spiller, så har man de muligheder som man har på en rigtig gård, man skal nemlig både pløje, så forskellige afgrøder og høste dem igen. Ikke nok med det, så er det også muligt at forbedre ens høst, ved at sprøjte ens afgrøder og når du er kommet godt i gang og har tjent lidt penge, så kan du begynde at opkøbe marker, så du først kan få gang i spillet.

fsskov

Starten i spillet kan måske godt virke sløv for nogen, for det omhandler mest kun at pløje, så noget nyt og høste, for du skal tjene en masse penge i starten så du kan få en masse nye maskiner, og derved en masse nye muligheder. Du står selv for at enten gemme din høst i siloer, eller sælge det med det samme, ved at køre ned til den lokale grossist (og nej I kan ikke finde den lokale DLG i spillet).

En god feature i spillet er den velkendte måde, hvorpå man kan få nogle til at hjælpe sig på farmen ude i marken, og det vil sige, at du betaler dig fra, at spillet kører dine maskiner i marken, men så kan du jo lave andre ting imens man betaler sig fra resten, hvilket er meget lækkert, for så er det at multitaske intet problem.

Men der er andet i spillet end kun at skulle se til sine marker, for du har også muligheder for at have dyr på din gård, få solcelle anlæg, din egen vindmølle, drivhuse, tage en tur i skoven for at fælde træer og tjene penge på det. Ja, der er næsten ingen grænser for, hvad man kan tage sig til i spillet.

maskinpark

Udvalget af maskiner og udstyr i Farming Simulator 15 er enormt, for der er hele 40 forskellige producenter af maskineri til spillet, hvor alt du kan finde i landbrug, det finder du også her, og vi mener virkeligt ALT, for der er ikke det udstyr eller maskine man ikke kan finde i spillet, så mulighederne er vildt gode. Vi vil da lige for god ordens skyld, lige dele en trailer som viser maskinparken i Farming Simulator, så I kan se hvad i har i vente:

Grafisk set, der er Farming Simulator 15 meget magen til sidste års udgave, men de har forbedret det grafisk på mange små punkter, såsom når man er i marken osv. Så de har uden tvivl forbedret det godt, så vi rigtig nyder at køre rundt ude i naturen. Ser man på køretøjer og tilbehør til dem, så er der ikke tvivl om, at der er kælet for detaljerne, for det er ret gennemført, og ligner ret så meget de virkelige maskiner/tilbehør, da de har gjort meget ud af for at få det virkelighedstro ud af maskinerne.

Lydsiden er som man kan forvente den, for det passer ganske godt ind efter valget af maskiner, og hvis man ikke sidder i en larmende maskine, kan man høre fuglene synger, så den landlige stemning har de også fanget.

Hvis det ikke er nok med at sidde der hjemme og farme sammen med dig selv, så er der faktisk også en multiplayer del i spillet, der tillader dig at spille sammen med 5 andre, så nu kan du nyde spillet sammen med dine venner, eller bare nogle tilfældige fra nettet. Det giver også spillet lidt mere levetid, for det er altid sjovt at spille sammen med andre, så længe de er klar på at samarbejde og ikke lave rod i det.

fstraktor

Samlet set, så er Farming Simulator 15 et meget godt spil, og man kan bruge et utal af timer på det, og har man bare den mindste interesse for landbrug, så er der mange timer i spillet, fordi der altid er noget nyt man kan opnå, da udvalget af maskiner og udstyr så vildt stor som det er, men hvis man ikke har interesse i landbrug eller maskiner, så skal man nok ikke kaste sig ud i spillet, da det jo er en rendyrket landbrugs simulator, som virkeligt rammer 100 % og vil få selv en landmand til at more sig.