FFXIIItop

Tidligere kunne vi fortælle at Final Fantasy XIII er blevet grimmere at kigge på, jo nærmere vi er kommet udgivelsen. Nu har folkene fra uffsite.net besluttet at gå til kilden, og spørge producer Motomu Toriyama.

Han skriver følgende:

“Initial screenshots of the game may well look different to what we have now. This is part of the process of making the game – we have to get a feel for what the system can and can’t handle – sometimes things are made better, sometimes things like the number of polygons on a model are reduced to make it more easy to display.”
En anden pruducer på spillet (Yoshinori Kitase) tilføjer:
“The important thing for us is that the game runs smoothly on both systems. We have made changes to the game, but nothing because of one system specifically – all changes have been made to get maximum performance.”

De fortæller altså at, de i begyndelsen af udviklingen skal finde følingen for hvad systemet kan og ikke kan klare. I dette tilfælde har de været nød til at nedjustere antallet af polygoner, for lettere at kunne vise tingene på skærmen. Det er vigtigt for dem at spillene kører glat på begge systemer, og de ændringer de har lavet i spillet, kan ikke tilskrives nogen specifik konsol.

Det er jo svært at komme udenom pladsproblemerne på en DVD, og det er stadig ikke offentliggjort hvor mange Xbox 360 versionen kommer på. Tiden vil vise hvor meget forskel man kan se på de to versioner.