Det er nu over 3 år siden, at Journey udkom på Playstation 3, og nu kan vi endelig nyde denne eventyrlige rejse på Playstation 4 også. Så nu vil vi selv tage den rejse på Playstation 4, for at se hvad Journey har at byde på.

j2

Selvom man har set eller spillet Journey på Playstation 3, så skal man ikke holde sig tilbage for at tage rejsen endnu en gang på Playstation 4, for denne gang, der kører spillet med 60 FPS, og det er grafisk forbedret, så man vil få en ekstra god oplevelse, og nu vil vi se nærmere på, om spillet lever op til de meget gode anmeldelser, som det har fået verden over dengang det udkom på Playstation 3.

Det kan, for den enkelte, godt være svært at forklare, hvad Journey egentlig er for en størrelse, for spillet er nok lavet på den måde, at det er forskelligt, hvordan man opfatter spillet, for spillet starter op sådan uden nogen vild intro historie eller noget, og så er man ellers i gang med en eventyrlig rejse ud i den store verden, som en nomade i den store ørken.

j5grave

Det kan, som udgangspunkt, godt lyde som om det er et spil uden ret meget at byde på, men der kan vi så fortælle, at det ikke er tilfældet, for Journey har rigtig meget at byde på. Du vil meget hurtigt blive bidt af den verden, de har skruet sammen, og du vil altid være klar til at tage en times spil mere, for du skal lige se, hvad der ellers sker og hvad du nu kan opleve ude i ørkenen.

Du starter op langt ude i ørkenen, og ved faktisk ikke rigtig, hvorfor du er der, eller hvor du skal hen ad, hvilket er ret fedt, for det fungerer sådan, at du selv bestemmer tempoet hen imod målet, og du skal ikke nå det på tid. Man finder hurtigt ud af, hvad spillet går ud på, og selvom det er et ret simpelt gameplay, så er det meget underholdende. Man kan måske godt, i længden, savne, at der var en form for kort, for ørkenen er stor og tom, men alligevel så kan man ved nærmere eftertanke, godt undvære det, for når du ser det du skal gøre, for at komme videre i den pågældende bane, så er du ikke i tvivl om, at det er det du skal. Så selvom spillet ikke har de vilde retningslinjer, så er det bygget sådan op, at du godt ved, hvad du skal for at komme videre, for der er kun de løsninger, for at komme videre, som er bestemt på forhånd.

j6

Styringen i spillet er meget simpel og lige til. Man kan ikke alt for mange ting, hvilket heller ikke er nødvendigt i sådanne spil typer, for de knapper der bruges, er nok til at opretholde det, som spillet går ud på. Og det fungerer utrolig godt med den styring der er, og man er inde i den efter meget kort tid og den virker ikke kluntet på nogen måde.

Grafisk, der har vi jo ikke en revolutionær oplevelse, men da vi så spillet på Playstation 3 tilbage i 2012, var folk meget glade for den grafiske oplevelse, og det er vi stadig, for de har formået at forbedre det godt, så det er tilpasset Playstation 4. Så selvom det ikke er det flotteste, der er set, så er det en lille grafisk perle alligevel.

j1

Spillets gameplay, er nok en smagssag, om man syntes det er godt eller ikke. Men vi er meget glade for spillets gameplay, og man er som sagt fanget lige fra starten af, for med et spil som dette, så er man enten fanget, ellers er man ikke, og vi kan godt afsløre, at vi er vilde med det. En ting man godt kan savne er, at spillet måske var en smule længere, men når det så er sagt, så skal man jo tænke på, at spillet er en mindre titel, og det kan købes for meget få penge, så er et spil der er alle pengene værd.

En anden ting som uden tvivl gør, at Journey er et køb værd, er at hvis du køber det til Playstation 4, så får du det også til Playstation 3, og omvendt. Så hvis du har spillet det på Playstation 3, så smut da lige ind forbi Playstation Storen, og download det til Playstation 4, så du kan tage rejsen en gang igen, for det er uden tvivl et genspil værd.

j4

Hvis vi ser på hele rejsen som helhed, så er Journey et meget godt spil, som har noget unikt at byde på, og man vil ikke føle sig snydt, hvis man tager på denne rejse ude i ørkenen. Så selvom spillet ikke har det store at byde på, så er Journey et spil, som vi varmt kan anbefale alle jer, der er klar på et spil, der skiller sig ud på den fede måde.

Forrige indlægBestem hvilken figur der skal være den næste i Disney Infinity 3.0